مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران مطرح کرد؛

۲۳۶ نفر میهمان مازندران برای جشنواره تئاتر مناطق شدند

جوادی گفت: ۲۳۶ نفر از نه استان پنج شب را در مازندران برای جشنواره تئاتر مناطق گذراندند و چهار گروه به تئاتر بین‌المللی فجر راه یافتند.

حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در برنامه «دیالوگ» رادیو نمایش درباره برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور به میزبانی مازندران گفت: از تاریخ ۱۷ دی حدود ۱۸ گروه از نه استان پذیرش شدند و در ۱۸ دی رقابت خود را آغاز کردند. رقابت بین شرکت‌کنندگان سخت بود. چون ما میزبان استان‌های صاحب سبک بودیم. 

جوادی ادامه داد: میزبان استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، شمال و جنوبی، گلستان، گیلان، قزوین و ... بودیم و اهالی تئاتر در جمعیتی حدود ۲۳۶ نفر پنج شب را در مازندران گذراندند. اختتامیه جشنواره با حدود ۱۸ اجرا انجام شد و چهار گروه به تئاتر بین‌المللی فجر راه یافتند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی‌بر اینکه این دختران کم حجاب در مقابل خواست خیلی از دشمنان مقاومت کردند، افزود: یعنی همین دختران که از نگاه حقیرانه امثال من باعث طرد شدنشان می‌شود، رهبری آن‌ها را سربازان نظام دانستند. ما باید با این افق نگاه کنیم. 

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این هنرمندان در استان‌های خودشان سرآمد تئاتر هستند، توضیح داد: چهر‌های بسیار خوب تئاتری را در مازندران شاهد بودیم. هرکدام از این‌ها می‌توانستند ادا اطوار‌های بعضی سلبریتی‌ها را دربیاورند و این جریان را تحریم کنند. اما این‌ها در جشنواره حضور داشتند. 

پیش از این حسن رونده، مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی درباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای که بعد از ۷ سال شروع به کار کرد، گفته بود، بعد از سال ۱۳۹۳ که آخرین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد، مسئولان وقت تصمیمشان بر‌این بود که جشنواره را برگزار نکنند. 

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم برگزاری جشنواره منطقه‌ای موضوع مالی بود، افزود: به دلیل اسکان و پذیرایی افراد هزینه‌های زیادی وجود داشت که استان‌ها را در تنگنا قرار داده بود. 

رونده با اشاره به اینکه در استان‌های میزبان استقبال خوبی از جشنواره و گروه‌های نمایشی نمی‌شد، توضیح داد: فقط گروه‌های نمایش کار‌های خودشان را مشاهده می‌کردند. این دلایل باعث شد تا جشنواره تئاتر منطقه‌ای با سکوت ۷ ساله مواجه شود. 

وی با اعلام اینکه بعد از مکاتبات با کل کشور، ۱۲ استان اعلام آمادگی کردند که میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای را به عهده بگیرند، گفت: از ۱۲ استان چهار استان کرمانشاه، بوشهر، مازندران و فارس با پذیرفتن شرایط، میزبان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.