گرمخانه‌ها جان پناهی برای افراد بی خانمان

در خراسان شمالی ۳ گرمخانه در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین با ظرفیت ۲۵۰تا ۳۰۰نفر آماده پذیرایی از افراد بی خانمان است.

دمای هوای خراسان شمالی این روز‌ها بشدت کاهش پیدا کرده و به منفی در شب‌های سرد سال ۲۳درجه رسیده است و هر چقدر بارش برف زمستانی باعث خوشحالی مردم و کشاورزان می‌شود، اما افراد بی سرپناه که تمام زندگی‌شان لباس‌های تنشان و نیمکت‌ها و دیوار‌های پارک‌ها و خیابان‌ها است و سقفی جز آسمان ندارند از این سرما بیش از اندازه مشکل است.

خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده اجتماعی، بی‌خانمان، در راه مانده، معتاد و... مسئولیت اجتماعی است که شهرداری بجنورد در طول سال بویژه شب‌های سرد زمستان پذیرای این افراد است.

گرمخانه بجنورد با نام سرای مهر در این شب‌های سرد زمستان بین ۵۰ تا ۸۰نفر از افراد بی سرپناه را پناه می‌دهد.

مسئول گرمخانه بجنورد گفت:این گرمخانه از زمان مغرب و عشاء در این روز‌ها برای استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، وعده غذای گرم افراد بی خانمان مهیا است غیر از شب‌های سرد سال از ساعت پذیرش افراد از ۸صبح تا ۲۰ است.

در این گرمخانه از جای خواب گرفته تا وعده غذایی خوب است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: در استان ۳گرمخانه در بجنورد، شیروان و اسفراین با ظرفیت ۲۵۰تا ۳۰۰نفر آماده پذیرایی از افراد بی خانمان است.

حمیدرضا خاکشور افزود:اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به گرمخانه‌های استان اختصاص خواهد یافت که بعد از بازرسی‌های لازم این مبلغ برای تکمیل وتجهیز این مراکز هزینه می‌شود.

موفق رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری هم گفت:تا آخر این هفته ۲گرمخانه دیگر در مرکز استان توسط خیرین تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.