فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان:

کوره‌های زغال‌سوزی باید از محدوده روستاهای رفسنجان کوچ کنند

رضایی با بیان اینکه دود آتش کوره‌های زغال‌سوزی به چشم مردم می‌رود، گفت: کوره‌های زغال‌سوزی باید از محدوده روستاهای رفسنجان کوچ کنند.

یکی از مسائل و مشکلاتی که شهرستان رفسنجان در سال‌های اخیر با آن رو به رو است، کوره‌های زغال‌سوزی است.

حسین رضایی، فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان گفت: بحث جابه جایی کوره‌های زغال‌سوزی حتما باید پیگیری شود و محیط زیست در حال پیگیری این موضوع است.  

او افزود: فرصت ۲ هفته‌ای به صاحبان کوره‌های زغال‌سوزی داده شده و اگر برای جابه جایی کوره‌ها اقدامی نشود، کوره‌ها تخریب می‌شوند.  

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کم آبی، سطحی از باغات پسته خشک شده است که برای جلوگیری از آفات، شاخه‌های خشک هرس شده و روانه کوره‌ها می‌شوند؛ اما کوره‌های زغال‌سوزی در روستا‌ها مشکلاتی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده اند و گاز مونوکسیدکربنی که از این کوره‌ها تولید می‌شود، سلامت ساکنان اطراف کوره‌ها را به خطر انداخته است.

او گفت: بسیاری از کشاورزان می‌گویند: سارقان درخت‌های نر و بزرگ و سبز و بارور باغات پسته را هرس و قطع می‌کنند و به باغات خسارات زیادی وارد می‌شود.

رضایی با بیان اینکه باید ماشین‌های حمل چوب و هیزم پسته مجوز داشته باشند، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده؛ اگر ماشین‌های حمل چوب مجوز نداشته باشند، توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

او افزود: مجوز حمل بار چوب از سوی دهیاری‌ها صادر می‌شود تا مشخص شود این چوب‌ها از کدام باغ هرس و قطع شده و به کدام کوره حمل می‌شوند.

فرماندار ویژه رفسنجان بیان داشت: برخی از کوره‌های زغال‌سوزی ساماندهی شده‌اند و انتظار می‌رود که برای ساماندهی بقیه کوره‌ها فورا اقدام شود و امیدواریم آن‌ها به هشدار‌ها توجه کرده و هر چه زودتر کوچ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار