پیکر همسر و مادر شهیدان نامجو باغینی در کرمان تشییع شد

زهرا نامجو باغینی همسر شهید حسین نامجو باغینی و مادر شهید ماشاالله نامجو باغینی، امروز در کرمان تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شد.

زهرا نامجو باغینی همسر شهید حسین نامجو باغینی و مادر شهید ماشاالله نامجو باغینی صبح شنبه ۲۲ مرداد به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به شهیدانش پیوست.

مراسم تشییع این اسوه صبر و استقامت امروز از مسجد قائم کرمان به طرف قطعه والدین شهدا، جنب گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

حسین نامجوباغینی در ۷ فروردین ۱۳۰۹ در شهر باغین از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورزی می‌کرد و مادرش صغری نام داشت تا اول راهنمایی درس خواند. کارگر کوره آجرپزی بود. سال ۱۳۳۷ ازدواج کرد و صاحب ۳ پسر و ۲ دختر شد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ۴ فروردین ۱۳۶۱ در دشت عباس از سوی نیرو‌های عراقی براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر پاکش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

پسرش ماشاءالله (مسعود) نیز در ۱۴ شهریور ۱۳۳۸ در شهرستان کرمان به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به‌ عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ۱۳ تیر ۱۳۶۳ در مهاباد هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

استاندار کرمان در پی درگذشت این بانو پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام تسلیت محمد مهدی فداکار به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

ایثارگری خانواده‌های شهدا، موجب حفظ فرهنگ غنی شهادت و صیانت از آن شده است. به یقین ایمان شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که به همت والدین آنان بالندگی یافته است.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، درگذشت بانوی مومن زهرا نامجو باغینی همسر شهید والامقام حسین نامجو باغینی و مادر شهید گرانقدر ماشاالله نامجو باغینی را به خانواده معزز نامجو باغینی و مردم ولایی کرمان تسلیت عرض کرده و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفور، علو مرتبه ربانی و همنشینی با همسر و فرزند شهیدش و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار