مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

۱۰۳ هزار جامعه ایثار گر در آموزش و پرورش کشور مشغول خدمت هستند

رزاقی گفت: ۱۰۳ هزار جامعه ایثارگر، شامل: پدر و مادر شهید، همسر و فرزند شهید و جانباز و آزاده در آموزش و پرورش کشور مشغول خدمت هستند.

محمدرضا رزاقی در اولین اجلاسیه فرزندان و همسران شهید شاغل در آموزش و پرورش استان کرمان گفت: من کاملا مجذوب ویژگی احساس مسئولیت اجتماعی حاج قاسم شده ام و ما اینجا هستیم؛ چون حاج قاسم برایمان آدم خاص و جالبی بوده و این خاص و جالب بودن می‌تواند نزد هر کدام از ما که اینجا هستیم متفاوت باشد و این تفاوت باعث می‌شود در انتخاب‌های خود با محوریت حاج قاسم، تفاوت‌ها را لحاظ کنیم و با او حشر و نشری برقرار کنیم.

 او می گوید: تصویرِ دوم من از حاج قاسم سلیمانی که باعث شد این تصویر از حاج قاسم در ذهن من شکل بگیرد این است که ایشان در یکی از سخنرانی‌هایی که در یک جایی شبیه به حسینیه یا مسجد و یا هیئتی بود و با لباس فرم سپاهی در حالی که چفیه روی دوش داشت سخن می‌گفت این گونه بیان کرد:همه‌ این دختران و پسران را که در خیابان می‌بینیم که شاید از نظر ظاهر متفاوت نسبت به خواست و علاقه ما باشند؛ اما دختر و پسر ما هستند. هیچ تفاوتی با فرزندان ما ندارند و به همین دلیل اگر دغدغه‌ای برای بهتر شدن داریم، ما باید ابتدا آن‌ها را بپذیریم و سپس اقدامات بهسازانه را انجام دهیم.

 به گفته رزاقی راد باید تلاس کنیم این علاقه و دوستی پایدارتر و رشد دهنده‌تر شود  و مبنای دوستی قرآنی همین است که ما دوستی هایمان باید رشد دهنده و کمال جویانه باشد.

او می گوید: اگر نگاه اسلام را به مسلمان و مسلمانی به عنوان عضو پیکره‌ جامعه در نظر بگیریم، مایه‌ اینکه ما عضو این پیکره باشیم چیزی نیست؛ مگر دوستی، محبت و عشق ورزیدن نسبت به همدیگر و  اینجا است حاج قاسم و شهدا بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی که ریشه در همین دوست داشتن، محبت کردن و عشق ورزیدنشان بو د، عمل کردند و تعریف از جامعه در نظر انسان‌های اندیشمندی مانند آنان از روستا و شهر و کشور فراتر می‌رود و عراق و سوریه و ... جامعه‌ای است که انسان‌ها در آن زیست می‌کنند و دغدغه شان این می‌شود.

او گفت: عمل به وظیفه و تکلیف، عشق ورزیدن به انسان‌ها و انسانیت، تلاش برای رشد و تعالی انسان‌ها و جامعه، ایستادگی و پایداری و تقویت این باور و اعتقاد که «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَال تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ» و پیروزشدن مهم ترین خواسته شهدا بودند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم گفت: شهدا رفتند تا امروز بتوانیم آرامش و ایرانی قوی داشته باشیم و طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی): «شهادت مرگ تاجرانه است» اگر شهدای ما در دوران جنگ هم به شهادت نمی رسیدند تا به حال بسیاری از آن ها به مرگ طبیعی از دنیا رفته بودند؛ اما آن جان باختن کجا و از دنیا رفتن به مرگ طبیعی کجا؟

رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

او خطاب به همسران و فرزندان شهید می گوید: اگر سال ها هم بگذرد، همه به پدران و همسران شما احترام خواهند گذاشت، همان طور که امروز به رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک خان جنگلی احترام می گذارند.

رضایی گفت: آن زمان خیلی از جوانان رزمنده، همسر جوان و کودکان خود و همه تعلقات دنیا را گذاشتند و گذشتند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

به گفته او رهبری از شهادت به عنوان بزرگ ترین پاداش جهاد فی سبیل الله یاد می کنند، خوشا به حال همه آن ها که خدای متعال به آن ها توفیق شهادت در راه خدا را داده است.

رضایی گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن تعلیم و تربیت است و ما که امروز خودمان را وارث شهامت و مردانگی شهدا می دانیم، مسئولیت سنگینی بر عهده داریم؛ چرا که آن جوانمردان ایستادگی کردند تا مبادا ذره ای از خاک کشور دچار تجاوز شود و همه ما باید فردا پاسخگوی شهدا باشیم.

 اولین اجلاسه همسران و فرزندان شهید شاغل در آموزش و پرورش استان کرمان امروز با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و جمعی از فرهنگیان استان در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.