امام جمعه زاهدان: پاسخ به شبهات باید مودبانه و اقناع کننده باشد

 حجت الاسلام  مصطفی محامی گفت: در مسائل استان گاهی مواردی مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌ها باید مودبانه و اقناع کننده باشد تا اگر کسی با آن حرف در دلش شبهه ایجاد شده با شنیدن پاسخ‌های شما رفع شبهه شود.

 حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون شهر زاهدان ضمن تاکید بر اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: باید برای پرداختن به جهاد تبیین کارسازی صورت گیرد و طلاب و روحانیون، مبلغانی برای جذب افراد شایسته و با انگیزه به حوزه‌های علمیه باشند.

امام جمعه زاهدان به بیان پیش‌نیازهای کار پرداخت و افزود: ابتدا باید خودمان اهمیت طلبگی را درک کرده باشیم و تبلیغ ما به صورت عملی باشد و در هر محیطی که هستیم به گونه‌ای رفتار کنیم تا دیگران جذب شده و در مسیر طلبگی وارد شوند.

  محامی اظهارداشت: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) و دریایی است که هیچ‌گاه به عمق آن نمی‌رسیم و گذر روزگار نیز آن را کهنه نمی‌کند و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند " علاج تحریف تبیین است" و این‌کار عرصه‌های مختلفی را شامل می‌شود به عنوان مثال راهکار مقابله با تحریف در امامت و ولایت پرداختن به تبیین است‌.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش‌های زیادی برای نشان دادن چهره خشن از اسلام صورت گرفته که در این عرصه نیز باید به تبیین بپردازیم زیرا در حال حاضر با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که تنها یک بخش این جنگ تحریف واقعیت‌هاست‌.

وی اظهارداشت: در مسائل استان نیز گاهی مواردی مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌ها باید مودبانه و اقناع کننده باشد تا اگر کسی با آن حرف در دلش شبهه ایجاد شده با شنیدن پاسخ‌های شما رفع شبهه شود نه اینکه حالت تقابل داشته باشد.

 محامی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت‌ها تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون در جمع‌های مختلف باید به تبیین مسائل بپردازند و حتی از جمع های کوچک هم گذر نکنند و در قبال مخاطبانی که دارند مسئول هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.