برزیل درباره ارتباط بولسونارو با غارت ساختمان‌های دولتی تحقیق می‌کند

دادستانی کل برزیل تحقیق درباره رئیس جمهور سابق این کشور و ارتباط او را با غارت ساختمان‌های دولتی خواستار شد.

دفتر دادستانی عمومی برزیل از دادگاه عالی خواست تا تحقیقاتی را درباره رئیس جمهور سابق ژاییر بولسونارو به دلیل مسئولیت احتمالی وی در غارت ساختمان‌های عمومی توسط هوادارانش در برازیلیا در هشتم ژانویه آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستان عمومی برزیل اعلام کرد که بولسونارو که از اواخر دسامبر در آمریکا به سر می‌برد، یکی از افرادی است که تحت بازجویی قرار می‌گیرند. وی متهم است که با تحریک برخی افراد، مسبب اقداماتی شده که به خرابکاری و خشونت در برازیلیا ختم شده است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بیش از چهار هزار نفر از حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل پس از شکست وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برزیل کاخ ریاست جمهوری، دیوان عالی و کنگره این کشور را غارت کرده اند.

طبق آخرین گزارش مقامات، حدود دو هزار نفر احضار و بیش از‌ی یازده هزار نفر دستگیر شده اند. بسیاری از آشوبگران از طریق دوربین‌های نظارتی، تصاویر مطبوعاتی یا سلفی‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند شناسایی می‌شوند. آشوبگران تا کنون میلیون‌ها دلار خسارت به اموال عمومی وارد کرده اند.

اولویت مقامات در حال حاضر محدود کردن شبکه‌هایی است که در پشت صحنه برای تامین مالی و سازماندهی شورش تلاش می‌کردند.

الکساندر دی موراس، قاضی دیوان عالی روز سه شنبه دستور بازداشت فابیو آگوستو، فرمانده پلیس نظامی در برازیلیا و اندرسون تورس، وزیر دادگستری و وزیر امنیت پیشین رهبر راست افراطی، پایتخت در زمان شورش‌ها را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار