سخنگوی آبفای استان اصفهان:

نگرانی برای تامین آب آشامیدنی اصفهان وجود ندارد

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به آغاز فصل بارش، اکنون مشکل و نگرانی برای تامین آب آشامیدنی در استان وجود ندارد.

مجید مختاری گفت: با توجه به شروع فصل بارش، اکنون نگرانی در تأمین آب آشامیدنی اصفهان بزرگ نداریم، اما به دلیل اینکه استان همواره محدودیت منابع آبی داشته لازم است مصرف بهینه آب بیش از پیش فرهنگسازی شود.

او با اشاره به اینکه سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ (تصفیه‌خانه باباشیخعلی) جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۳۲۹ هزار نفر را تحت پوشش دارد، افزود: به دلیل سرد شدن هوا هم اکنون ۹ متر مکعب بر ثانیه آب وارد سامانه آبرسانی باباشیخعلی می‌شود.

سخنگوی آبفای استان اصفهان میانگین مصرف آب آشامیدنی و بهداشت استان را در روز‌های مختلف هفته متغیر خواند و گفت: هم اکنون سرانه مصرف آب آشامیدنی هر اصفهانی ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است و باید توجه داشت که سرانه مصرف ما نسبت به دیگر کشور‌ها بالاتر است.

مختاری اضافه کرد: به روستا‌ها و شهرستان‌هایی که زیر پوشش شبکه سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ نیستند آبرسانی سیار می‌شود.

سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ۵۶ شهر و بیش از ۳۰۰ روستای استان اصفهان را تحت پوشش دارد؛ آب آشامیدنی و بهداشت ۸۹ درصد جمعیت در این سامانه توزیع می‌شود و فقط ۱۱ درصد از جمعیت تحت پوشش آبفای اصفهان خارج از سامانه اول آبرسانی قرار دارد که شامل ۴۰ شهر و ۵۶۹ روستا با جمعیت ۵۲۸ هزار نفر است و به طور عمده منبع تأمین آب آن‌ها از منابع آب زیر زمینی است.

 از مهرماه تاکنون ذخیره سد زاینده رود از ۱۵۰ میلیون مترمکعب بالاتر نرفته در حالی که در ماه‌های آبان و آذر کاهش یافت و به ۱۴۳ میلیون مترمکعب رسید و در پی بارش‌ها مجدد اکنون به مرز ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

میانگین بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا ۱۶ دی ماه به ۴۶۲ میلیمتر رسیده و ارتفاع برف ۵۱ سانتیمتر است.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.