نانوایی‌های خراسان جنوبی به دنبال آزادپز شدن هستند

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی: سهمیه کم آرد در استان، نانوایی‌ها را خواستار آزادپز شدن کرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان در جلسه دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اعضای صنف خبازی گفت: در مدت اخیر هزینه‌های مرتبط با نانوایی از جمله اجاره بها، دستمزد کارگر، هزینه آب و برق افزایش پیدا کرده است، اما قیمت نان هیچ تغییری نداشته است.

مختاری با بیان اینکه سهمیه آرد در استان کم است افزود: ۱۱۸ نانوایی در استان وجود دارد که کمتر از ۸ کیسه سهمیه آرد دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۳۹ نانوایی نوع یک و ۴۲ نانوایی نوع دو در استان داریم گفت: افزایش سهمیه آرد نانوایان، اعطای مجوز دریافت پخت نان روغنی به نانوایان نوع یک که یارانه‌ای هستند و تبدیل شدن رسته نان لواش و نان سنگک از نوع یارانه‌ای به نوع نیمه یارانه از درخواست‌های این صنف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه هم اکنون سهمیه آرد شهرستان بیرجند،۲۰۰ تن است گفت: بررسی‌های لازم انجام می‌شود و در صورت احساس نیاز، این سهمیه افزایش پیدا می‌کند.

اشرفی با بیان اینکه سهمیه آرد نسبت به سرانه جمعیت از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در استان افزایش داشته افزود: اداره کل غله استان هم بنا بر ظرفیت، تعدادی سهمیه اضافه بین نانوایی‌ها تقسیم و توزیع کند.
وی گفت: پیگیری‌ها انجام می‌شود تا کارتی در اختیار نانوایان قرار بگیرد تا به ازای دریافت پول نقد از آن کارت کشیده و سهمیه آرد نانوایان حفظ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین در خصوص تبدیل شدن نانوایی‌های نوع دو به نوع ۶ نیز گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

شاهین یکی از نانوایان شهر بیرجند نیز با گلایه از تبدیل شدن نان به خوراک دام و اضافه شدن خرید نان روستائیان به شهر گفت: واگذاری نانوایی‌ها به نوع ۶ برای تمامی نانوایی‌ها نباید اجرا شود.

وی افزود: برای جلوگیری از صف‌های طولانی باید تعدادی از نانوایی‌های متقاضی که درحاشیه خیابان اصلی هستند و توان پخت نوع آزاد را دارند به نوع ۶ تبدیل شوند و سهمیه دولتی آنان بین مابقی نانوایی‌های نوع یک و دو تقسیم شود.

علوی از اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه رضایت مردم از کیفیت نان نیمه یارانه‌ای قابل قبول است گفت: افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های زیر ۱۰ کیسه از الزامات است که از افزایش صف‌های طولانی در نانوایی‌ها می‌تواند جلوگیری کند.

مدیرکل غله استان هم با تاکید بر افزایش کیفیت نان در خراسان جنوبی گفت: ۲۱۰ نانوایی در استان داریم که به نسبت جمعیت زیاد است و به همین دلیل سهمیه آرد اختصاصی به نانوایان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

برچسب ها: نانوایی ، آرد ، سهمیه آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.