زنگ آغاز سال گردشگری "۲۰۲۳" در اردبیل نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: زنگ رویداد "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو" امروز در اردبیل نواخته شد.

کلام‌الله صفری امروز در آیین نواخته شدن زنگ رویداد "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" در مدرسه جعفر اسلامی اردبیل با اشاره به انتخاب شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سومین نشست تخصصی وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان گفت: این انتخاب وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی این خطه را برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه را دوچندان کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خواستار معرفی همه جاذبه‌ها و توانمندی‌های تاریخی، فرهنگی و میراث ملموس و ناملموس و نیز مفاخر برجسته این استان به بهانه نامگذاری سال جدید میلادی شد و می گوید: برای تحقق این هدف، آموزش و پرورش در کنار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین خواستار تلاش مکمل دو سازمان آموزشی و فرهنگی استان برای معرفی ظرفیت‌های این خطه در ابعاد ملی و بین‌المللی به خصوص برای کشورهای عضو اکو شد و گفت: در سال جدید میلادی، فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی این خطه فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این آیین، هدف از آغاز سال گردشگری میلادی استان به بهانه آغاز رویداد "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" را آشناسازی دانش‌آموزان با هویت تاریخی و پیشینه فرهنگی محل زندگی خود عنوان کرد.

حسن محمدی ادیب گفت: اردبیل تا یک سال آینده به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده و در این قالب، همه متولیان فرهنگی استان باید تلاش کنند که ابعاد مختلف و متنوع فرهنگی و تاریخی این خطه به گردشگران داخلی و خارجی و به خصوص به کشورهای عضو اکو معرفی شود.

او با اشاره به شناسایی و ثبت بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی و باستانی در استان اردبیل، این میراث را گنجینه‌ای بسیار بزرگ خواند و می گوید: اردبیل، با یکپارچه کردن سرزمین ایران و نیز رسمیت دادن به مذهب تشیع در دوره صفوی، حق بزرگی بر گردن این کشور دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، معرفی مواریث تاریخی و فرهنگی استان به دانش‌آموزان را اقدامی ارزشمند و ماندگار در راستای تربیت نسلی خودآگاه و باهویت دانست و گفت: برای تحقق این هدف، تا یکسال آینده بازدید دانش‌‎آموزان از مجموعه‌های تاریخی، میراث فرهنگی و موزه‌های استان رایگان خواهد بود.

او از تدارک برنامه‌های متنوع برای برگزاری رویداد "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" تا اوایل دی ماه سال آینده خبر داد و می گوید: در این زمینه اردبیل در دو مرحله میزبان نشست سفرا و نیز میزبان وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.