مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضی بلاغی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: در فضائل حضرت اینکه ایشان از کوچکترین دختران حضرت محمد (ص) است و مقام و مرتبت هیچکدام از فرزندان حضرت به فضیلت حضرت زهرا (س) نمی‌رسد.

او  افزود: حضرت زهرا (س) نزدیک نه سال با حضرت علی (ع) زندگی کردند و حاصل این ازدواج پنج فرزند بود، اینکه ایشان را فاطمه می‌نامند دلیل این است که جدا کننده بسیاری از معانی است از جمله اینکه از شر جدا بوده و وجودشان خیرونور است.

حجت الاسلام بلاغی با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند مردم مومن ما را از فاطمه زهرا (س) جدا کنند، گفت: عقل‌ها ازشناخت عظمت و شخصیت فاطمه ناتوان است، ایشان و فرزندانشان و تمامی کسانی که عشق اهل بیت را در دل دارنداز اتش دوزخ در امان هستند.

 همچنین عبادت حضرت زهرا (س) را یکی از نمونه‌های پراهمیت زندگی ایشان برشمرد و افزود: جمیع جهات شخصیتی و صفات بزرگان دین اسلام باید الگوی همگان باشد.

حجت الاسلام بلاغی با اشاره به اینکه سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی ابعادش بایستی مورد توجه شیعیان قرار گیرد، اظهار داشت: حقیقت مسلم آن است که اگر به دنبال زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت هستیم، راهی جز تمسک به مکتب اهل بیت نداریم.

برچسب ها: فاطمه زهرا ، عاشقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار