هر جهاد سختی برای ماندگاری، نیاز به جهاد تبیین دارد

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت گفت: اگر جهاد تبیین نباشد، قطعا جهاد شمشیر به نتیجه نمی‌رسد که نمونه آن در تاریخ، حماسه حسینی در روز عاشوراست.

 حجت الاسلام و المسلمین تقوی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت  در همایش میثاق ولایت و جهاد تبیین  در قزوین گفت: اگر جهاد تبیین نباشد، قطعا جهاد شمشیر به نتیجه نمی‌رسد که نمونه آن در تاریخ، حماسه حسینی در روز عاشوراست.

وی گفت: پس از پایان جهاد شمشیر در عاشورای سال ۶۳ هجری قمری، جهاد تبیین با حضور و میدان داری حضرت زینب کبری (س) و حضرت امام سجاد (ع) آغاز شد و حادثه کربلا را تفسیر کردند.
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت اذعان کرد: هر جهاد سختی برای ماندگاری، نیاز به جهاد تبیین دارد در غیر اینصورت دشمن با تمام امکانات، همه دستاورد‌های جهاد سخت را از بین می‌برد.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: نهضت ما حسینی است و بر اساس همین ارزش ها، انقلاب اسلامی با زحمات مجاهدان جهاد تبیین به ثمر نشست.
وی گفت: افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشوراست و بر اساس همین آموزه ها، نوجوانان و جوانان عازم جبهه‌های نبرد شدند و این حرکت عاشورایی تا روز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد داشت.
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: جهاد تبیین همان بصیرت افزایی است که رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ بر آن تاکید داشته اند. با جهاد تببین می‌توانیم نوجوانان و جوانان را با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم تا با تحریک رسانه‌های ضد انقلاب به خیابان‌ها نریزند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: جهاد تبیین یکی از ضرورت‌های زمان حال حاضر است. جهاد در ردیف نماز و روزه قرار دارد و یکی از احکام اسلامی است.

وی افزود: جهاد و مبارزه با دشمنی که قصد دین و ارزش‌های ما را دارد است و در طول تاریخ، انسان‌های مختلفی با جان و خونشان از این ارزش‌ها دفاع کردند.

به گفته مشاور رییس جمهور در امور روحانیت؛  جهاد اصغر جهاد و مبارزه سخت با ابزار سخت با دشمن بیرونی است و در ۸ سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی آن را دنبال کردیم.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: جهاد اکبر، جهاد با نفس است و در نظام تربیتی اسلامی از آن با عنوان جهاد نامیده شده و این دشمن همیشه، همراه انسان بوده است.
وی افزود: بسیاری از افراد در جهاد اصغر موفقیت‌های زیادی کسب کردند، اما در جهاد اکبر شکست خوردند و چه در طول تاریخ و چه در تاریخ معاصر و فعلی شاهد اینگونه افراد هستیم.
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: جهاد کبیر، گونه‌ای دیگر از جهاد است که به جهاد فرهنگی، نظامی و نفسانی تعبیر و به جهاد نرم هم شناخته می‌شود و در دوره کنونی باید بیشتر به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی بیان کرد: در جنگ فرهنگی، خواص نقش ویژه‌ای دارند و هنرمندان، شعرا، سلبریتی ها، قهرمان‌های میدان‌های ورزشی جزو این دسته از افراد هستند. این افراد در مواقعی که حوادثی پیش می‌آید باید در صحنه حضور یابند و از آرمان‌های ملت و ارزش‌های جامعه دفاع کنند.
وی تاکید کرد: ضربه سکوت خواص شاید کمتر از اختلال گران و اغتشاشگران نباشد چرا که در موقعی که باید اثرگذار باشند، اثر نمی‌گذارند و حتی رهبر انقلاب در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه امام حسن مجتبی از این خواص که زودتر از گزارش کمیته‌های تحقیق علیه فراجا و نیرو‌های امنیتی موضع گیری کردند، گلایه و به آن‌ها فرصت جبران دادند.

به گفته مشاور رییس جمهور در امور روحانیت؛ دشمنان درصدد تجزیه جمهوری اسلامی ایران هستند و متاسفانه دشمنان ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به شدت زیر سئوال برده اند. تنها پادزهر دروغ‌ها و تبلیغات سنگین دشمنان، جهاد تبیین و استدلال برای اقشار مختلف مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: ناآرامی‌ها و اغتشاشات ۱۴۰۱ با تمامی فتنه‌های گذشته تفاوت‌های اساسی داشت. در این ناآرامی‌ها شعار‌های اقتصادی به گوش نمی‌رسید و افراد بازداشتی اذعان می‌کردند که به خاطر مسائل اقتصادی به خیابان‌ها نیامده اند. از سوی دیگر هدف اصلی اغتشاشگران، هدف قراردادن اصل نظام و رهبری بود و قرارگاه اصلی آن‌ها در بیرون کشور قرار داشت و منابع ارتباطی آن‌ها در داخل هم شناسایی و بازداشت شدند.
وی اعلام کرد: ۸۰ درصد شرکت کنندگان در اغتشاشات زیر ۲۴ سال سن داشتند و افراد معدودی بالای ۴۰ سال سن داشتند.

همایش میثاق ولایت و جهاد تبیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار قزوین و ائمه جمعه و جماعات استان در مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

برچسب ها: روحانیت ، جهاد تبیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.