افزایش خشونت خانگی و کودک آزاری طی ایام تعطیل در آمریکا

تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد خشونت‌های خانگی و کودک آزاری در ایام تعطیل در آمریکا افزایش می‌یابد.

پایگاه اینترنتی‌ ای بی سی ۵۷ در گزارشی به قلم «اِمیلی آرنولد» از شهر «ساوث بِند» (South Bend) واقع در ایالت ایندیانا نوشت: علیرغم آنکه تعطیلات سرگرمی‌هایی به ارمغان می‌آورد، شاید فکرش را هم نکنید که هستند افرادی که در ایام تعطیل در خانه‌ها اوقات خوشی را سپری نمی‌کنند. طبق اعلام مرکز آمار، خشونت خانگی عامل اصلی آسیب به زنان است.

او در ادامه اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۱۰ میلیون کودک به نوعی شاهد خشونت خانگی هستند. متاسفانه این روند در ایام تعطیل که مردم سر کار نمی‌روند و بیشتر در خانه می‌مانند، افزایش می‌یابد.

در ادامه این گزارش روزنامه آمریکایی آمده است: برخی از زوجین ممکن است در ایام تعطیل بیشتر با هم دعوا کنند، چون یا بیشتر از وقت‌های عادی در کنار هم هستند یا به علت خرید در تعطیلات دچار مشکلات مالی می‌شوند یا اینکه مصرف نوشیدنی‌های الکلی در زمان تعطیلات افزایش می‌یابد و باعث دعوا می‌شود. هنگامی که در خانه نوعی از خشونت خانگی بروز می‌کند و کودکی در آنجا حضور دارد، کودک آزاری نیز خود به خود رخ می‌دهد.

«انجمن زنان جوان مسیحی» می‌خواهد به جامعه یادآوری کند که این انجمن به عنوان یک منبع در دسترس کسانی قرار دارد که برای دور شدن از خشونت خانگی به کمک نیاز دارند. این انجمن هم به زنان و هم به کودکانی خدمات می‌دهد که در چنین وضعیتی گرفتار می‌شوند. این خدمات شامل گروه‌های حمایتی و برنامه‌های آموزشی در زمینه سوء مصرف مواد و مسائل مالی می‌شود. این انجمن همچنین به افراد در جستجوی شغل و آپارتمان کمک می‌کند.

همچنین برای کودکانی که ممکن است از «اختلال استرس پس از حادثه» (پی تی اس دی) یا آسیب‌های دیگر رنج برده باشند، مشاوره در دسترس است، چون انجمن زنان جوان مسیحی برای شکستن چرخه کودک آزاری فعالیت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار