هزینه گاز مشترکان پرمصرف ۶۰ برابر می‌شود

استاندار یزد بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بخش خانگی تأکید کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه در استان با یک ناترازی در حوزه انرژی و مصرف گاز و فراورده‌های نفتی و ظرفیت‌های نیروگاه روبرو هستیم، بنابراین برای مدیریت این موضوع و عبور از این مقطع باید کاهش مصرف در حوزه‌های صنایع، کشاورزی و خانگی داشته باشیم.

مهران فاطمی بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بخش خانگی تأکید کرد و افزود: تعرفه گاز مشترکان پرمصرف خانگی که استاندارد‌ها را رعایت نمی‌کنند، براساس بخشنامه‌ها حدود ۶۰ برابر می‌شود.

او ادامه داد: مشترکانی که الگوی مصرف رعایت کنند هم تشویق خواهند شد و صدا و سیما رویدادی را با همکاری شرکت گاز منطقه‌ای برای تشویق مشترکان کم مصرف برگزار کند.

استاندار اظهار داشت: در بخش صنایع نیز کاهش مصرف را طبق جدول زمانبندی به واحد‌های صنعتی اعلام کردیم و هم اکنون در حال اعمال است.

او با اشاره به مصرف بالای انرژی در گلخانه‌ها تصریح کرد: بخشی از این گلخانه‌ها غیرقانونی و بدون مجوز هستند که قرار شد اعمال تعرفه از کشاورزی به تعرفه صنعتی شود و افزایش قابل توجهی در تعرفه گاز آن‌ها اتفاق می‌افتد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: همچنین به گلخانه‌هایی که بهره ور نبوده و بهینه مصرف نمی‌کنند، ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا کاهش مصرف داشته باشند، اگر این موضوع رعایت نشود اعمال تعرفه آن‌ها از کشاورزی به صنعتی تبدیل خواهد شد.

او از احتمال تعطیلی ادارات و مدارس در روز‌های پنجشنبه با هدف مصرف بهینه انرژی خبر داد و گفت: اجرای قانون از ادارات شروع و گاز دستگاه‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، قطع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار