رئیس جمهور مطرح کرد؛

کارآمدی، نیاز و خواسته مردم/ باید بیکاری را ریشه کن کنیم

حجت الاسلام رئیسی گفت: نیاز و خواسته اصلی مردم کارآمدی است که با حفاظت از نیرو‌های خوب دستگاه‌ها حاصل می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی گفت: باید از مردم استان که زمان شناس هستند تشکر کنم که حماسه‌ای از حضور را هم در بیرجند و هم در نهبندان به نمایش گذاشتند.

او افزود: این موضوع جلوه‌ای از پایبندی به ارزش‌های نظام اسلامی و انقلاب است که امیدواریم آثار و برکات زیادی داشته باشد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه حضور مردم مسئولیت آفرین است، اظهار کرد: از مسئولین می‌خواهم که کار متفاوتی ارائه دهند تا ماندگار شود و مشکلات مردم رفع شود.


بیشتر بخوانید


رئیس جمهور تصریح کرد: خراسان جنوبی سرمایه‌ای دارد که ارزشمند است و آن هم فرهنگ و دانش مردم است و خانواده را در این استان می‌توان برای همه جا الگو قرار داد.

او گفت: باید مدیران استانی بر موضوع فرهنگ اهتمام ورزند تا سرمایه اجتماعی این منطقه از دست نرود.

به گفته حجت الاسلام رئیسی در طول تاریخ دشمن‌ها حساسیت سنجی می‌کردند تا ببینند مردم از مبانی خود منحرف شده اند یا خیر و هر جا که مردم از اصول خود کناره می‌گرفتند، دشمن حمله می‌کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه نظام اداری این است که باید متناسب با نیاز‌ها باشد گفت: باید از بروکراسی‌هایی که مردم را خسته می‌کند دوری کرد.

او گفت: باید از نیرو‌های انقلابی دارای حس استفاده کرد تا روحیه تحول خواهی داشته باشند.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: باید طرحی نو در اندازیم و پیشرفت کنیم و خواسته ام از شورا‌های موثر در پیشرفت استان این است که باید تحولی جدید ایجاد کنند.

رئیس جمهور عنوان کرد: حفاظت و حراست از نیرو‌های خوب هر دستگاهی نیاز است تا صورت گیرد و این موضوع به کارآمدی دستگاه‌ها می‌انجامد که خواسته اصلی مردم است.

امیدواریم در خراسان جنوبی بیکار نداشته باشیم

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: به طوری کار کنیم که تا چند وقت آینده در خراسان جنوبی بیکار نداشته باشیم و همه کار داشته باشند.

او افزود: روحیه جهادی می‌تواند سبب شود تا بیکاری رفع شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به شروع به کار بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: صاحب خانه شدن مردم در اقشار مختلف را شدنی می‌دانیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: طرح‌های نیمه تمام جلوی چشم مردم بسیار ناخوشایند است و استاندار و مدیران استان باید نیازسنجی و اولویت بندی کنند تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری جذب شوند و طرح‌ها تمام شود.

او گفت: صنایع دستی ما رشد یافته اند، اما بازار ندارند و باید برای آن‌ها بازاریابی کرد و حتی ارزش افزوده بیشتری برای آن‌ها ایجاد کرد.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: برای بانوان باید پارک‌ها و ورزشگاه‌ها ساخته شود تا مشکلات بانوان حل شود؛ همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور به موضوع نهاده‌های دامی توجه کند و موضوعات مرتبط حل شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دامداری‌های خرد سرمایه درگردش ندارند و دچار مشکل می‌شوند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود.

او گفت: همه مصوبات سفر در گرو همت مسئولین است و اگر بعد از سفر کاری آغاز شد، دلگرمی به مردم می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
کی بیکاری ریشه کن می شودکودکان بزرگ شدند جوانها میان سال شدند کی کی کی آخ کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
چند سالی است که دانش آموزان در ماه رمضان، سختی درس خواندن را بهانه روزه خواری می کنند. لذا پیشنهاد می کنم که در ماه رمضان، مدارس تعطیل باشند و در عوض، از شهریور ماه به مدرسه بروند.
به این ترتیب هم به عبادت می رسند و هم تعطیلات طولانی تابستان باعث فراموشی دانش آموزان نمی شود.
Germany
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
رمز پیشرفت مردم ایران اینه که برای همه شهروندانی ایرانی برای بالا بردن انگیزه تولید و امید افرینی یک سیستم امتیازی ملی هر ساله درست بشه یعنی به هرایرانی که با ابتکار افرینی بهترین راههای عملی ارزش افزوده در رشته و شغل خود مثلا در بخش تولید فراوردهای غذایی ، تولید مسکن ، تولید ماشین الات ، تولید مواد بهداشتی و دارویی وغیره تولید کنه امتیازداده و به بهترین ها فرصت شغلی داده بشه به بالاترین ها در هر استان و شهر و روستایی جوایزی مثل یک تکه زمین ، یا خودرو تولیدی مثل وانت اهدا بشه. بسیاری از ایرانی ها تک رو هستند و بااین روش میشه در مردم و جوانان شور و حال نویی تولید کرد که باعث حرکت چرخهای اقتصادی بشه. با این ابتکار میشه در همه بخش های خدماتی ، تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی سالی یکبار رقابت مثبتی رو برای هر ایرانی در جهت رشد اقتصادی رقم زد. بهترین روش و ایده ها و فناوری ها و تجارب حاصله در بخش های تولیدی صنعتی و خدماتی کشاورزی بشکل کتاب کاربردی جمع اوری و نشر و آموزش داده بشه.