با تلاش عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بیرجند صورت گرفت

اختراع دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات اسکلتی بدن

دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات اسکلتی بدن برای اولین بار در کشور از سوی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بیرجند اختراع، ساخته و به مرحله تجاری‌سازی رسید.

یوسفی تحصیل‌کرده رشته بیو مکانیک در مقطع دکترا و عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بیرجند است که در ۱۳۸۸ توانست با کار علمی و تخصصی بر روی پایان‌نامه کارشناسی ارشدش محصولی به نام دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات اختراع کند.

او با بیان اینکه تجاری‌سازی محصول یک واژه ساده، اما فرایند پیچیده‌ای دارد، افزود: ابتدا دستگاه به‌ صورت اولیه ساخته و هزینه اولیه آن نیز از استانداری اخذ و نمونه اولیه از ایده به محصول تولید شد و سپس با شرکت در نمایشگاه واحد فناور تهران وارد فاز تولید محصول واقعی و نمونه اولیه مشتری‌پسند برای مراکز درمانی و تشخیص از طریق موج پوستی اختلالات ستون فقرات شدیم.

یوسفی عنوان کرد: بیشترین فروش این محصول در مراکز دانشگاهی، آموزش‌ و پرورش، مراکز ورزشی، فیزیوتراپی‌ها، بهداشت و درمان و جراحی‌های ارتوپدی برای غربالگری است که به این دستگاه نیازمند هستند.

مخترع دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات بیان کرد: با ارتقای این دستگاه برای ۱۷ نقطه اسکلتی بدن، اختلالات اعضای بدن تشخیص داده می‌شود و این امر فرایندی است که بر دستگاه گذشته است.

او با اشاره به ایجاد شرکت دانش بنیان برای ساخت این محصول، تصریح کرد: هم اکنون در این شرکت نزدیک به ۲۵ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم از دانشجویان رشته‌های الکترونیک و پزشکی مشغول به کار هستند.

یوسفی با اشاره به روند ۱۳ ساله تجاری سازی اختراع دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات گفت: حمایت مسئولان از تولیدات دانش بنیان می‌تواند روند تولید و تجاری سازی اختراعات را تا حد زیادی کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار