رئیس نظام پرستاری استان همدان:

به ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی نیازمند هستیم

رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: همدان برای رسیدن به استاندارد ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار نیاز دارد.

هادی زرینی گفت:  این استان برای رسیدن به استاندارد خاورمیانه یعنی ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی نیازمند جذب دست کم ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار است.

او  بیان کرد: جامعه پرستاری این استان هم اینک به چهار هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد که ۱.۳ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.

رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: نرم کشوری سرانه پرستار به تخت ۱.۸ پرستار است که برای رسیدن به این عدد باید حدود یک هزار و ۵۰۰ پرستار و برای رسیدن به میانگین پرستار به تخت خاورمیانه ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار جذب شود.

زرینی ادامه داد: برای ارائه خدمات با کیفیت به بیمار رسیدن به عدد ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت ضروری است در غیر اینصورت نمی‌توان خدمت استاندارد و مورد نیاز را به نحو مطلوب به بیماران ارائه کرد.

او افزود: بیشتر مواقع برای رفع مشکل کمبود نیرو، یک پرستار به جای ۵۰ ساعت بیش از ۲۰۰ ساعت اضافه کار می‌کند که در این صورت کیفیت خدمات او پایین آمده و تحت شعاع قرار می‌گیرد یعنی پرستار تنها در بخش حضور فیزیکی دارد.

رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: ۳۰ تا ۳۵ پرستار فعال در بیمارستان‌های این استان از ابتدای سال تاکنون درخواست خروج از کشور را داشته اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

زرینی اضافه کرد: نبود امنیت شغلی و پایین بودن میزان حقوق موجب افزایش درخواست پرستاران برای مهاجرت از کشور شده است در حالیکه این افراد با امکانات این کشور تحصیل و به این جایگاه علمی دست می‌یابند و برای حفظ آنان باید تلاش کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.