توزیع دومین سبد خدمات فرهنگی در خراسان رضوی آغاز شد

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دومین سبد خدمات فرهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم این استان در حال توزیع است.

جلیل سروری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح سبد خدمات فرهنگی در دو سطح توزیع می‌شود که شامل خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی در خراسان رضوی است.

او افزود: در طرح سبد خدمات فرهنگی مقرر شد تا همه دستگاه‌های استان خراسان رضوی به دلیل برخورداری از مخاطبان فرهنگی خود شامل خانواده کارکنان و جامعه هدف، از یک سبد فرهنگی شامل محصولات فرهنگی منتخب همچون کتاب، تولیدات تصویری و نمایش‌های مناسبتی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: هزینه اقلام فرهنگی این سبد توسط کارگروهی از نمایندگان دستگاه‌های توانمند فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهاد‌ها در بازه‌های زمانی ماهانه و از محل ۲ درصد بودجه فرهنگی هر سازمان تامین می‌شود.

سروری بیان کرد: در دومین سبد خدمات فرهنگی ۱۰ کتاب به نام‌های "ملکه موشها، جشن خرگوشها، بازی بازها، فراری ها، شب‌های بی ستاره، آروز‌های دست ساز، مهاجر سرزمین آفتاب، میلی شیا، داعشی و عاشقی، عصر‌های کریس کان" و همچنین فیلم‌های "لوپتو"، "پسر دلفینی" و "بیرو" عرضه شده است.

او تصریح کرد: کتاب‌هایی که در دومین سبد خدمات فرهنگی آذرماه در نظر گرفته شده، مربوط به کتاب‌هایی است که در هفته کتاب معرفی یا نقد و بررسی شده بودند و تلاش شده است که موضوعات مرتبط با شرایط کنونی حاکم بر جامعه داشته باشند.

تاکنون بیش از ۴۷ دستگاه و سازمان مختلف با طرح سبد خدمات فرهنگی این اداره کل در استان موافقت کرده اند تا خدمات فرهنگی را به کارکنانشان ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.