فرسودگی ۳۰ درصد از تراکتور‌های فعال در استان زنجان

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۳۰ درصد تراکتور‌ها و ۱۵ تا ۲۰ درصد کمباین‌های فعال در بخش کشاورزی استان فرسوده هستند.

مهدی بنده‌ای،رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:هم اکنون ۳۰ درصد تراکتورها و ۱۵ تا ۲۰ درصد کمباین های بومی فعال در بخش کشاورزی این استان فرسوده و نیازمند نوسازی است. به علت عدم تطابق منابع و مصارف بانک کشاورزی تسهیلات تخصیص یافته برای نوسازی این ناوگان در استان پرداخت نشد که این مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قول‌های مثبت و مساعدی در زمینه پرداخت این تسهیلات داده شده است، ابراز امیدواری کرد، هفته آینده با اختصاص این مبالغ کشاورزان ماشین آلات خود را نوسازی و خرید کنند.

بنده‌ای اظهار داشت: تسهیلات مربوط به نوسازی این ناوگان از محل خط اعتباری و با کارمزد ۱۵ درصد است.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای بانک کشاورزی امکان پرداخت این تسهیلات فراهم نشد، با اجرای طرح جهش تولید ستاد اجرای فرمان امام تسهیلاتی برای خرید ماشین آلات و ادواتی که در فعالیت‌های کاشت، داشت و برداشت محصول گندم، غلتک، ماشین‌های سمپاش، دستگاه‌های مربوط به کشت حبوبات و خاکورز‌های حفاظتی اختصاص یافته است.

بنده‌ای تصریح کرد: کشاورزان استان می‌توانند هر یک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با کارمزد چهار درصد و از این تسهیلات بهره‌مند شوند و نسبت به خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی مورد نیاز خود اقدام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.