خروج نظامیان آمریکایی از مناطقی در شمال شرقی سوریه در آستانه حمله نظامی ترکیه

، نیرو‌های ترکیه حملات هوایی به مناطق شمال شرق سوریه به ویژه میدان‌های نفتی و گازی را آغاز و نیرو‌های آمریکایی نیز منطقه را ترک کرده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد نیرو‌های ترکیه حملات هوایی به مناطق شمال شرق سوریه به ویژه میدان‌های نفتی و گازی را آغاز و نیرو‌های آمریکایی نیز منطقه را ترک کرده اند.

او در گزارشی از منطقه قامشلی در سوریه درباره احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و اقدام نیرو‌های آمریکایی در خارج شدن از مناطقی در شمال سوریه گزارش داد: کنسولگری آمریکا با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا درباره سفر به شمال شرقی سوریه هشدار داد.

او در ادامه گفت: علت این هشدار نگرانی از احتمال اقدام نظامی ترکیه در این منطقه است. البته این عملیات در عمل آغاز شده است، اما به صورت هوایی. مناطقی در حومه قامشلی و برخی میادین نفت وجود دارد. نیرو‌های آمریکایی معمولا در این میادین نفتی مستقر می‌شوند، اما مدتی است که آن‌ها در این مناطق حضور ندارند. حملات ترکیه بر میدان‌های نفتی و گازی متمرکز بود. برخی مناطق و روستا‌ها نیز با گلوله‌های توپخانه هدف حمله قرار گرفتند.

بر اساس این حملات، جریان برق در بسیاری از مناطق شمال شرقی سوریه قطع شد. نیرو‌های سوریه دمکرات با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در منطقه عفرین پنج تن از نیرو‌های آن بر اثر حملات ترکیه به این منطقه و شش تن دیگر نیز در حمله به منطقه الجزیره بعلاوه پانزده غیر نظامی کشته شدند. نیرو‌های قسد اعلام کردند که حملات ترکیه را دفع کرده اند.

از روز یکشنبه، ترکیه با توجیه نقض تمامیت ارضی و امنیت داخلی سوریه به بهانه هدف قرار دادن پایگاه‌های خاص شبه‌نظامیان تحت رهبری کردها، مجموعه‌ای از حملات را در شمال سوریه انجام داده است. اردوغان اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که حملات علیه شبه نظامیان کرد تنها آغاز بوده است.

رئیس جمهور ترکیه با اعلام ادامه عملیات هوایی، گفت که ترکیه "در مناسب‌ترین زمان عملیات زمینی را آغاز خواهد کرد" و تاکید کرد که "اکنون مصمم‌تر از همیشه برای تامین امنیت مرز‌های جنوبی خود هستیم. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
پنتاگون از آماده‌باش ۸۵۰۰ نظامی برای کمک به اوکراین خبر داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نظامیان آمریکایی از مناطقی در شمال شرقی سوریه چه غلطی می کنند؟
آخرین اخبار