اردوغان: ترکیه عملیات زمینی علیه تروریست‌ها در سوریه را آغاز می‌کند

رئیس جمهور ترکیه می‌گوید حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه تنها آغاز راه بوده و در زمان مناسب آنکارا عملیات زمینی را هم شروع خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق و سوریه برای پاکسازی مناطق از وجود تروریست‌ها «فقط آغاز» کار آن‌هاست، گفت که این کشور «در صورت صلاحدید» عملیات زمینی را در سوریه آغاز خواهد کرد.

به گزارش تی آر تی، اردوغان در نشست گروهی حزب عدالت و توسعه در آنکارا، پایتخت ترکیه گفت: «عملیات ما با هواپیما، توپخانه و هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین تازه آغاز راه است».

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: «ما با عملیات زمینی در مناسب‌ترین زمان، تروریست‌ها را به سختی شکست خواهیم داد».

حمله هوایی ترکیه به «نیرو‌های دموکراتیک کرد» در شمال سوریه

منابع خبری از حمله پهپاد ترکیه‌ای به مقر مشترک نیرو‌های روسیه و قسد (شبه نظامیان کرد موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه) خبر دادند. گفته می‌شود در پی این حمله، یک نیروی قسد کشته و یک نفر هم زخمی شده است.

ترکیه اوایل روز یکشنبه عملیات «پنجه شمشیر» را آغاز کرد. این عملیات در واقع یک کمپین هوایی فرامرزی علیه گروه‌های پ. ک. ک، ی. پ. گ و گروه‌های مشابه است که در عراق و سوریه قرارگاه‌های متعددی دارند و ترکیه آن‌ها را در فهرست گروه‌های «تروریستی» قرار داده است.

تنش‌ها بین آنکارا و شبه نظامیان کرد، پس از حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در خیابان استقلال در استانبول شدت گرفته است. طی این حمله، ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر زخمی شدند. ترکیه این گروه‌ها را مسئول انفجار معرفی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار