کاخ سفید حمله ترکیه به تروریست‌ها را حق قانونی این کشور خواند

یکی از مقامات کاخ سفید تایید کرد ترکیه حق دارد وقتی با تهدید تروریستی روبرست به تروریست‌ها حمله کند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (چهارشنبه) با اشاره به طرح ترکیه برای اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد شمال سوریه تاکید کرد ترکیه در مرز خود با سوریه با تهدید تروریستی مواجه است و حق دفاع از خود را دارد.

براساس گزارش روزنامه الحریت، کربی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «ترکیه همچنان از تهدید تروریستی به خصوص در بخش جنوبی خود رنج می‌برد و آن‌ها قطعاً حق دفاع از خود را دارند».

او در ادامه در خصوص عملیات‌های فرامرزی ابراز نگرانی و اعلام کرد این عملیات می‌تواند بر مقابله گروه «پ ک ک/ی پ گ» با داعش تأثیر منفی بگذارد. ترکیه گروه «پ ک ک/ی پ گ» را یک گروه تروریستی می‌داند.

کربی در ادامه در این خصوص توضیح داد که عملیات زمینی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد «احتمالاً واکنش شرکای نیرو‌های سوریه دموکراتیک (SDF) (شبه نظامیان قسد) را به همراه خواهد داشت و این توانایی‌ها برای مقابله با داعش را محدود خواهد کرد.»

پس از تشدید حملات تلافی‌جویانه در امتداد مرز سوریه بین نیرو‌های ترکیه و شبه‌نظامیان گروه پ‌ک‌ک، روز گذشته ترکیه اعلام کرد در اسرع وقت به اعضای این گروه با تانک و سرباز حمله خواهد کرد. 

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دیروز (سه شنبه) از کشته شدن ۱۸۴ نفر از اعضای گروه‌های مسلح کُرد در حملات هوایی ترکیه به مواضع آن‌ها در شمال سوریه خبر داد و تأکید کرد این گروه‌ها بهای اقدامات خود را در ترکیه اعم از حملات روز دوشنبه یا انفجار چند روز گذشته در استانبول پرداخت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
معاون وزیر خارجه سوریه:
آمریکا از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان ما تروریست وارد کرد
معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
ترکیه حق صلاحیت مبارزه با تروریسم و داعش را ندارد چون به خاطر که ترکیه از سال 2011 تاکنون از تروریست ها در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
آنکارا حق دفاع از خود را ندارد چون به خاطر که خودش تروریست ها وارد سوریه و عراق و منطقه کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
دوستان آمریکا جنایتکار حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
هرکه اسراعیل را به رسمیت بشناسه
و با اسلام و مسلمین دشمنی کنه
حق داره رو زمین هر کاری که دوست داشت بکنه
آخرین اخبار