تزلزل در کابینه ژاپن با استعفای سومین وزیر در یک ماه!

وزیر کشور ژاپن استعفا خود را به نخست‌وزیر این کشور ارائه کرد تا سومین وزیری باشد که در طول یک ماه گذشته کناره‌گیری می‌کند.

با استعفای «مینورو ترادا» وزیر کشور ژاپن، کابینه این کشور در بحران بیشتری قرار گرفت، زیرا او سومین وزیری است که در یک ماه گذشته از کابینه «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش رویترز، پیشتر اعلام شده بود کیشیدا قصد دارد به بهانه رسوایی مالی ترادا را برکنار کند، اما او استعفای خود را زودتر به کیشیدا ارائه کرد تا بحران در حمایت از کیشیدا را بیشتر برملا سازد.

پس از ماه جولای که «شینزوآبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن، ترور شد، حمایت از کیشیدا رو به افول بیشتری رفت.

 ترادا هم‌اکنون با چندین رسوایی مالی مواجه است و یکی از گروه‌های حامی او اسنادی ارائه کرده که فردی آن را امضا کرده است که اصلا زنده نیست و وجود خارجی ندارد.

در ساعات ابتدایی امروز (دوشنبه) کیشیدا، «تاکاکی ماتسوموتو» وزیر خارجه سابق ژاپن، را به جای ترادا منصوب کرد و هنگام اعلام این خبر به خبرنگاران حاضر گفت: «اعتماد عمومی زیربنای تعهد سیاسی است. من به عنوان یک سیاست‌مدار باید با حمایت و بازرسی محیط اطرافم اعتماد عمومی را تضمین کنم.»

نظرسنجی که اواخر هفته گذشته انجام شد نشان می‌دهد که تنها ۳۰.۵ درصد از شرکت‌کنندگان کیشیدا را حمایت می‌کنند که این آمار ۲.۶ درصد کمتر از میزانیست که این نظرخواهی در ماه آوریل منتشرکرد.

حدود ۵۱ درصد هم نحوه مدیریت کیشیدا در قبال دو استعفای قبلی در کابینه را قبول ندارند. کیشیدا هم درباره اینکه در طول کمتر از یک ماه سه وزیر کابینه‌اش استعفا داده‌اند، گفت: «می‌خواهم عذرخواهی کنم، مسئولیت سنگین خود را حس می‌کنم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار