بایدن ادعای زلنسکی را رد کرد

رئیس‌ جمهور آمریکا ادعای همتای اوکراینی خود مبنی بر اینکه موشک‌هایی که در لهستان فرود آمدند، منشا اوکراینی ندارند را رد کرد.

جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا روز پنجشنبه اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین را مبنی بر اینکه موشک‌هایی که در لهستان فرود آمده منشأ اوکراینی ندارند، رد کرد.

به گزارش رویترز، بایدن پس از بازگشت از سفر آسیایی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «شواهد چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.»

دو شب پیش، در پی اصابت موشکی به روستایی در لهستان که در مرز اوکراین واقع شده، دو تن از شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند. از ساعات اولیه، گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص علت و منشا این حادثه منتشر شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: «نمی‌توان تایید کرد که شلیک موشک به لهستان عمدی بوده است». او همچنین گفت: «هم پیمانان توافق کردند که هوشیار و آرام بمانیم و هماهنگی بیشتری داشته باشیم».

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشکی که به لهستان اصابت کرد احتمالا از طرف نیرو‌های اوکراینی برای رهگیری یک موشک روسیه شلیک شده است.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور اوکراین در واکنش به این خبر مدعی شده بود: «گفته بودیم که جنگ روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است: «سقوط موشک‌های روسی در خاک ناتو تنش‌زایی خطرناکی است و باید برای مقابله با آن اقدام شود. تا زمانی که روسیه احساس کند که مجازات نمی‌شود، تهدیدات همه اماکنی که موشک‌های روسیه به آنجا می‌رسد را دربر خواهد گرفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
ناتو در برابر روسیه زمانی شانسی داشت که ایران پشت روسیه نمی بود حالا که غرب تمام قوایش را به جنگ شرق اورده که اغتشاشات داخلی ایران هم با رهبری عوامل غربی نمونه ی ان برای جوگیری از پشتیبانی ایران از جبه ی شرق است ما با کشیدن دندان های ناتو تمدن ایران بزرگ را خواهیم ساخت و روایتی که اهل بیت میفرماید ایرانیان در اخرالزمان به شکوه و قدرت اجدادشان خواهند رسید را به حقیقت میرسانیم ان شاالله . با ولایت تا شهادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
اینها خیال کردن با چند تا اراذل و اوباش میتونن ایران را از تصمیمات بزرگ بازدارند.به نظر من ایران به اینا مهلت میده تا زور آخرشان را بزنند و در نهایت خودشون حسته بشن.وگرنه برای ابرقدرت منطقه جمع کردن چندتا اراذل و اوباش کاری نداره.ایران برعکس میخواد دشمن مشغول اغتشاش در ایران باشه تا خودش کارهای بزرگتری انجام بده.ایرانی یعنی هوش وذکاوت!
آخرین اخبار