آلمان خواستار توسعه روابط اقتصادی با آسیا اقیانوسیه شد

صدراعظم آلمان در سفر به سنگاپور خواستار گسترش روابط اقتصادی با آسیا اقیانوسیه شد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در راه سفر به بالی، در دومین مقصد خود به سنگاپور سفر کرد و ضمن مهم دانستن روابط با چین، خواستار توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشور‌های آسیا اقیانوسیه شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، شولتس پیشتر به ویتنام هم رفته و در انتهای سفرش به بالی در اندونزی خواهد رفت تا در نشست گروه جی ۲۰ شرکت کند. ماه پیش هم شولتس به چین رفته بود و در حال حاضر برلین و پکن در زمینه روابط تجاری با مشکلاتی مواجهند.

شولتس در سخنرانی خود در کنفرانس آسیا و اقیانوسیه تجارت آلمان گفت: «البته که چین همچنان برای ما مهم است، اما آسیا اقیانوسیه بسیار فراتر از چین است و ما خواهان توسعه روابط با دیگر کشور‌های این منطقه‌ایم. سخن من این است که ما خواهان افزایش روابط با منطقه شما هستیم.»

در حال حاضر روابط تجاری با چین به دلیل تجربه‌ای که کشور‌های اروپایی و به طورخاص آلمان به عنوان بزرگترین قطب تجاری منطقه یورو (یوروزون) با روسیه داشته، زیر ذره‌بین است. اولاف شولتس از کسب و کار کشور خود می‌خواهد تنوع تجارت خود را بالا برده و با دیگر کشور‌ها هم ارتباط بگیرند، البته او روابط با چین را نقض ونکوهش نمی‌کند.

کشور‌های اتحادیه اروپا به بهانه حملات روسیه به اوکراین تصمیم به تحریم روسیه گرفتند و از همین رو روسیه هم صادرات انرژی به اتحادیه اروپا را متوقف کرد. این امر موجب شده تا اغلب مقامات اروپایی نسبت به زمستانی سخت ابراز نگرانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
چه اشکالی داره؟ یه بشکه بنزین گرانبها در مقابل یه بنز آخرین سیستم ناقابل.
آخرین اخبار