امیدواری شولتس به تغییر نظر پوتین و شرکت در نشست گروه ۲۰

صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ شرکت کرده و پاسخگوی اقدامات خود باشد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در توقف کوتاهی که در ویتنام داشت در مصاحبه با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در بالی خود را آماده کرده و پاسخگوی انتقاد‌ها درباره تحولات اوکراین باشد.

به گزارش آرتی، اولاف شولتس در راه سفر به اندونزی برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰، توقف کوتاهی در ویتنام داشت، او که به نظر از اینکه آلمان و متحدانش نمی‌توانند رو در رو با رئیس‌جمهور روسیه در این نشست دیدار داشته باشند، ناراحت بود، به خبرنگاران گفت: «امیداورم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نظرش را عوض کرده و در نشست بالی حاضر شود تا خودش شخصا پاسخگوی انتقاد‌هایی باشد که به دلیل حملات به اوکراین متوجه روسیه است. او باید بداند حضور نداشتنش در این نشست مانع سوال و انتقاد‌ها علیه او نیست، غرب تمامی این مسائل را مطرح خواهد کرد و ما خواستار خروج نیرو‌های نظامی روسیه از خاک اوکراین خواهیم شد.»

صدراعظم آلمان در ادامه با تاکید بر آنکه افزایش حضور نظامی از نظر غرب مورد انتقاد و غیرقابل قبول است، افزود: «وقتی ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم، باید حرکتی هم از روسیه ببینیم، از رئیس‌جمهور این کشور انتظار می‌رود که به سمت پیشنهادی برای صلح و ثبات قدم بردارد.»

پیش از این اتحادیه اروپا و انگلیس از اتحاد خود برای انجام هرچه آنچه در توان دارند در راستای نپذیرفتن هیئت روسیه در نشست بالی خبر داده بودند، یک سخنگوی اتحادیه اروپا هم به خبرنگاران گفته بود که بروکسل و لندن تمام آنچه در اختیار دارند را به کار می‎گیرند تا زمانیکه هیئت روسیه در نشست بالی صحبت می‌کنند از جمع خارج شده و از باقی کشور‌های هم بخواهند همین کار را انجام دهند.

صدراعظم آلمان هم می‌گوید تقریبا مطمئن هست که فشار‌های بین‌المللی می‌تواند منجر به پایانی برای این درگیری باشد.

در جریان نشستی که قرار است میان گروه جی ۲۰ در چند روز آینده برگزار شود، ۱۹ سران کشور‌های مختلف شرکت خواهند کرد، اما سخنگوی کرملین در بیانیه هفته گذشته خود اعلام کرد که ولادیمیر پوتین امسال تصمیم گرفته تا در این نشست حاضر نشود، در روسیه بماند و حتی بیانیه ویدئویی هم نخواهد داشت. این اولین بار است که از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری نشست گروه جی ۲۰ برگزار می‌شود، هیئت روسیه در این نشست به رهبری «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور حاضر خواهد شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، هم که پیشتر گفته بود اگر ولادیمیر پوتین در این نشست باشد او شرکت نخواهد کرد، پس از اعلام تصمیم پوتین گفت که او هم در اوکراین خواهد ماند، اما به شکل مجازی بیانیه خود را در نشست می‌گوید. اوکراین عضو گروه جی ۲۰ نیست، اما زلنسکی می‌گوید رئیس‌جمهور اندونزی در ماه اوریل از او دعوت کرده تا در نشست امسال حاضر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
دعوت‌بایدمنطقی‌عاقلانه‌ومادبانه‌باشدنه‌ازباب‌غرورودست‌بالاانهم‌‌ازمردمثل‌پوتین.
آخرین اخبار