صدر اعظم آلمان در سفر به پکن، در پی تقویت روابط با چین است

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز جمعه در سفر جنجال برانگیز خود به پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز جمعه در سفر جنجال برانگیز خود به پکن، در بحبوحه بی اعتمادی غرب به چین، با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سفر چند ساعته نخستین سفر یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا و گروه هفت به چین از آغاز همه گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

اولاف شولتس پس از ورود به پکن به شی جین پینگ گفت: خواهان توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با چین هستیم. خوب است که ما می‌توانیم در اینجا درباره همه موضوعات از جمله مواردی که در مورد آن‌ها دیدگاه‌های متفاوتی داریم، تبادل نظر کنیم. بحث و تبادل نظر برای همین است.»

او در ادامه اعلام کرد: «ما در بحبوحه تنش‌های شدید که به ویژه به دلیل جنگ روسیه در اوکراین ایجاد شده است، با یکدیگر دیدار می‌کنیم.»

این در حالی است که چین مدعی «بی طرفی» خود در جنگ اوکراین است، اما غربی‌ها (این بی طرفی) را «حمایت ضمنی» از کرملین تلقی می‌کنند.
به گزارش تلویزیون دولتی چین، شی جین پینگ نیز تاکید کرد سفر شولتس «همکاری عملی» با آلمان را تقویت می‌کند. صدراعظم آلمان قرار است بعد از ظهر امروز با لی کچیانگ نخست وزیر چین دیدار کند.

اولاف شولتس با همراهی هیئتی از صنعتگران از جمله روسای شرکت‌های فولکس واگن و ب. آ. اس. اف به پکن رفته است. با این وجود  آنالنا بئربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: «دیگر نباید به کشوری وابسته باشیم که اشتراکی با ارزش‌های ما ندارد. چرا که این خطر وجود دارد که از نظر سیاسی در برابر باج‌گیری آسیب‌پذیر شویم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار