مشارکت چین در بهره‌برداری از بندر هامبورگ آلمان

دولت آلمان مجوز مشارکت محدود چین در پروژه بهره‌برداری از بندر هامبورگ را صادر کرد.

دولت آلمان امروز (چهارشنبه) مجوز مشارکت جنجالی یک گروه چینی را برای بهره برداری از پایانه بندری هامبورگ صادر کرد، با این حال سهم واگذار شده را با استناد به حفاظت از «امنیت و نظم عمومی» محدود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه چینی Cosco به جای ۳۵ درصد هدف گذاری شده، فقط می‌تواند از سهمی کمتر از ۲۵ درصد در این پایانه برخوردار باشد؛ مقدار سهمی که امکان جلوگیری از مشارکت راهبردی چین در بندر هامبورگ را فراهم می‌کند.

اروپا که درگیر بحران‌های متعدد اقتصادی و غذایی است، راهبرد خود در قبال چین را تغییر داده‌اند، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز در حاشیه نشست اتحادیه اروپا برنامه‌های خود را برای سفر به چین را اعلام کرد، زیرا برلین در حال بازنگری راهبرد کلی خود در قبال پکن است.

این اولین سفر شولتس به چین از زمان تصدی پست صدراعظمی آلمان در اواخر سال گذشته است و به گفته سخنگوی وی این سفر در اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) انجام خواهد شد و در زمانی انجام می‌شود که وزارت خارجه آلمان به دنبال تجربه ناکام وابستگی بیش از حد اقتصادی به روسیه بر روی استراتژی جدید چین کار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار