رتبه ۱۰ دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی علوم جهان اسلام ISC

مدیر کتابخانه مرکزی، تامین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان بر اساس رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۱۰ دانشگاه کشور در نظام رتبه بندی علوم جهان اسلام ISC رتبه ۱۰ را کسب کرد.

حسن احمدی زاده افزود: دانشگاه کاشان بر اساس معیار پژوهش توسط گروه رتبه‌بندی ISC، رتبه ۱۰ و به طور کلی رتبه ۱۸ را در بین دانشگاه جامع کشور کسب کرد.

او با اشاره به حضور ۱۱۰ دانشگاه در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰_۱۳۹۹ که اطلاعات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس مأموریت نیز هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفتند اظهار کرد: معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این رتبه‌بندی، در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن پنج درصد) است.

احمدی زاده با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است، افزود: اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC است با خوداظهاری دانشگاه‌ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

گروه رتبه ­بندی دانشگاه‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، از سال ۱۳۸۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را براساس ۲۶ شاخص در قالب پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات-امکانات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی که مهمترین مأموریت‌های دانشگاهی را مد نظر قرار میدهند، ارزیابی و رتبه­ بندی می‌کند.

این گروه با ارائه مستمرر جلسات، گارگاه‌­ها و سمینار‌های مرتبط با رتبه بندی موجبات آشنایی دانشگاه­ها را با شاخص‌های رتبه بندی فراهم آورده و با تبیین جایگاه دانشگاه، به برنامه ­ریزی و هدفمند کردن دانشگاه‌ها در ارتقا سطح علمی و اجتماعی آن‌ها کمک شایانی می­‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.