اذعان وزیر صهیونیست از نگرانی کشور‌های عربی از کابینه نتانیاهو

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد کشور‌های عربی نگران کابینه آینده این رژیم به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آی ۲۴، عیساوی فریج در مصاحبه با این شبکه گفت: نگرانی‌هایی در بین کشور‌های عربی درباره دولت آینده اسرائیل وجود دارد، اما این نگرانی‌ها تاثیری بر توافقنامه‌های امضا شده بین دو طرف نخواهد داشت.

فریج در پاسخ به سوالی درباره امضای توافقنامه آب در برابر برق با اردن و امارات گفت: توافقنامه مرحله دوم این طرح امضا شد که آخرین مرحله هم خواهد بود. اردن برق به اسرائیل صادر خواهد کرد و اسرائیل هم در مقابل، آب به اردن منتقل خواهد کرد. این توافقنامه زیر نظر آمریکا و با حمایت کامل امارات اجرا خواهد شد. توافقنامه اولیه دو سال پیش امضا شد که شامل بررسی اجرای این طرح بود و تحقیقات، نتایج مثبتی برای همه طرف‌ها نشان داد. مرحله دوم شامل پرداختن به جزئیات توافقنامه بین طرف‌های شرکت کننده در آن است.

او در پاسخ این سوال که آیا کشور‌های عربی نگرانی درباره تغییر کابینه رژیم صهیونیستی ندارند؟ تاکید کرد: نگرانی‌هایی نزد همه وجود دارد. زیرا تغییر دولت باعث تغییر سیاست می‌شود، اما تغییر دولت باعث لغو توافقنامه‌ها نخواهد شد. البته من این نگرانی‌ها را درک می‌کنم، زیرا حتی من به عنوان یک اسرائیلی از تغییر سیاست‌ها به علت قدرت گرفتن راستگرایان افراطی، نگران هستم. 

این درحالی است که  پیش از روی کار آمدن این کابینه تندرو و راست افراطی «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در خصوص آن گفته بود «این (کابینه‌ای با ایدئولوژی خطرناک مسیحایی) یک پیشگویی با عصبانیت یا مواضعی ساختگی و یا اینکه بخشی از یک کمپین منفی مبتنی بر تصویرسازی و دروغ نیست. روز بعد از انتخابات اسرائیل، ممکن است در کشوری بیدار شویم که در آن سیستم‌های اجرای قانون و قضایی تضعیف شده و نوعی حکمرانی سرکش حاکم شده است. ممکن است وزرایی را ببینیم که روی بشکه‌ها مواد منفجره نشسته‌اند و به نام ایدئولوژی مذهبی مسیحایی وضعیت را منفجر خواهند کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار