اردن به کابینه آینده رژیم صهیونیستی هشدار داد

اردن به کابینه آینده رژیم صهیونیستی درباره قدس اشغالی هشدار داد.

اردن به کابینه آینده رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در خصوص هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت فعلی در شرق قدس اشغالی و آسیب زدن به آن هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، مقامات اردن هشدار دادند هرگونه تلاش کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضیعت موجود شرق قدس به روابط دو جانبه میان امان و تل آویو آسیب خواهد رساند.

یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: در صورت به قدرت رسیدن بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود با حمایت تندرو‌های راست گرا و افراطی بحران احتمالی دیپلماتیک بر روابط میان تل آویو و امان سایه خواهد افکند.

در این گزارش آمده است که حساسیت ویژه‌ای در روابط میان رژیم صهیونیستی و اردن وجود دارد، زیرا قیمومیت اردن بر حرم قدس شریف به تنش و درگیری احتمالی با نمایندگان ائتلاف نتانیاهو در کنست منجر خواهد شد. زیرا پیش بینی می‌شود این نمایندگان (تندرو) قطعا کابینه تل آویو را درجهت حاکمیت آن بر اماکن مقدس در شهر قدس و صدور مجوز برای حضور یهودیان در این اماکن و برخورداری آنان از آزادی عمل بیشتر برای انجام مناسک دینی و مذهبی شان تحت فشار قرار دهند.

یک منبع اردنی هم اعلام کرد: هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود در شرق قدس قطعا بر روابط میان اردن و تل آویو آسیب خواهد زد.

این منبع به طور مشخص به ایتمار بن غفیر از نمایندگان تندرو و حزب او که قرار است بخشی از ائتلاف حاکم باشند، هشدار داد، چون او علاقه‌مند است در زمان‌های تنش‌های فزاینده (میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌های افراطی) در مکان‌های مذهبی در شهر قدس حضور یابد.

این منبع اردنی خاطرنشان کرد: قطعا بازدید بن غفیر از این اماکن مذهبی و اقدامات تحریک آمیز او در جایگاه احتمالی وزیر کابینه تل آویو بسیار فرق خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار