ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در جوار صنایع بزرگ زنجان

وهاب ادیبی گفت:ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در جوار صنایع بزرگ استان با چند واحد تولیدی وارد مرحله انعقاد قرارداد شده است.

وهاب ادیبی، معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فرآیند ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش در جوار صنایع بزرگ استان با اعلام آمادگی چند واحد تولیدی وارد مرحله انعقاد تفاهم نامه و قرارداد شده است. در این راستا در گام نخست مذاکراتی با شرکت ایران ترانسفو زنجان و سیم و کابل ابهر انجام شد و این واحد‌ها از ایده تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، استقبال کردند.

وی با بیان اینکه راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایعی که نیازمند نیروی ماهر هستند، در دستور کار است، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با صنایع برای این منظور منعقد می‌شود، قرار است کلاس‌های دروس عملی دانش آموزان در محل شرکت‌ها و احد‌های تولیدی و صنعتی برگزار شود.

ادیبی ادامه داد: راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع علاوه بر فراهم کردن زمینه تربیت نیروی دارای مهارت، می‌تواند محلی برای تامین نیروی انسانی واحد‌ها نیز باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در جوار صنایع یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای اشتغالزایی دانش آموزان در آینده است.

ادیبی همچنین راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شعار هر دانش آموز یک مهارت دانست و گفت: توسعه عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف راه اندازی هنرستان در جوار صنایع است.

وی افزود: اکنون ورود به دانشگاه آسان، ولی ایجاد شغل بسیار سخت است از این جهت گسترش هنرستان‌ها در جوار صنایع می‌تواند کمک قابل توجهی در ایجاد شغل داشته باشد.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در این استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.