۳۰ پروژه ورزشی در زنجان اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح ملی شهید سلیمانی در سطح کشور، در استان زنجان بیش از ۳۰ پروژه آموزشی و ورزشی خواهیم داشت که شامل ۱۴ زمین چمن مصنوع، ۱۰ سالن ورزشی و ۱۰ زمین بازی شنی است.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به جایگاه بسیار خوب استان زنجان در بخش ورزش و تربیت‌بدنی در سطح کشوری و بین‌المللی، گفت: رویکرد آموزش و پرورش استان زنجان مطابق با سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم، توزیع عادلانه فعالیت و اماکن ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی و شهید خرازی است.

او با اشاره به فراهم ساختن امکانات ورزشی در مدارس مختلف استان، افزود: عدالت امکانات ورزشی در مدارس ایجاد شده است، برخلاف گذشته که این سهم بین دانش‌آموزان پسر و دختر یکسان نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ملی شهید سلیمانی در کشور، در استان زنجان بیش از ۳۰ پروژه آموزشی و ورزشی خواهیم داشت که شامل ۱۴ زمین چمن مصنوع، ۱۰ سالن ورزشی و ۱۰ زمین بازی شنی است، گفت: امیدواریم با اجرای دو طرح مذکور، بخشی ازاین نواقص جبران شود و ما شاهد فعالیت ورزشی و ارتقای تحرک جسمانی در دانش‌آموزان دختر باشیم.

اسماعیلی در ادامه به فواید ورزش دانش‌آموزی هم اشاره کرد و گفت: اغلب دانش‌آموزانی که فعالیت ورزشی منظمی دارند، دارای سلامت روحی و روانی و جسمی بسیار خوبی هستند، یعنی از این طریق مهارت‌های ارتباطی را فرا گرفته و در اجتماع نیز جایگاه فعالی دارند.

او با اشاره به تأثیر ورزش‌های همگانی با مشارکت والدین و دانش‌آموزان در ایجاد محیط گرم خانوادگی، گفت: این ابتکار بسیار مفید و موثر است که پدران به همراه پسران و مادران به همراه دختران خود به ورزش و فعالیت جسمانی بپردازند و تأثیرات بسیار مفید و موثری در ایجاد روابط گرم و صمیمی بین والدین و دانش‌آموزان دارد و این روند را موثر‌تر از قبل ادامه خواهیم داد که خانواده‌ها بیش از پیش با فرزندان خود وقت بگذرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.