میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور اعلام شد

از سوی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصد میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور در بازه زمانی ۴ تا ۱۱ آبان ۱۴۰۱ اعلام شد.

بنا بر اعلام این مرکز میانگین استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۴ تا ۱۱ آبان ۱۹.۹۹ درصد، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی ۴۴.۹۷ درصد، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی ۴۶.۰۴ درصد و میانگین رعایت دستورالعمل فاصله گذاری در اماکن عمومی نیز ۲۹.۴۳ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها با ۷۶.۴۷ درصد و دانشگاه‌ها ۴۳.۵۲ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در اماکن تفریحی و مراکز ورزشی با ۱۷.۸۲ درصد و ۱۶.۰۷ درصد بوده است.

بیشترین میزان رعایت دستورالعمل های فاصله گذاری نیز در فرودگاه‌ها با ۷۳.۵۳ درصد و ادارات و سازمان‌ها ۶۳.۲۲ درصد و کمترین میزان فاصله گذاری‌ها در پایانه‌های مسافربری درون شهری و سالن‌های سینما و تئاتر با ۲۳.۰۸ و ۱۵.۳۵ درصد بوده است. 

بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی در استادیوم‌ها و فرودگاه‌ها با ۹۶.۹۷ درصد و ۹۴.۱۲ درصد و کمترین میزان رعایت تهویه مناسب نیز در مراکز ورزشی و رستوران‌ها با ۴۳.۶۷ و ۴۲.۴۸ درصد گزارش شده است.

این گزارش حاکیست در بازدید‌های بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی در بازه زمانی مذکور ۳۰ هزار ۵۷۵ مرکز اخطار دریافت کرده یا به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۶۳ مرکز نیز پلمپ شد.

گزارش از اخریین وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار