تشکیک در مورد تاثیر واکسن‌های کرونا ظلم به بشریت است

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تاثیر واکسن‌های موجود در کاهش ابتلا به فرم شدید بیماری، بستری در بخش‌های عادی، مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا ثابت شده است.

مختاری گفت: در مطالعات مختلف با مطالعات بسیار پیچیده ریاضی نشان داده شده که اگر واکسن کرونا نبود، مرگ و میر بیماران کرونا بسیار زیاد بود، در یک مطالعه اخیرا مشخص شد که اگر جمعیت دنیا بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در زمان غلبه واریانت دلتا، ۴۰ درصد واکسینه شده بودند، می‌توانست از مرگ و میر ۲۰ میلیون نفر جلوگیری کند.  

او افزود: اُمیکرون مرگ و میر بالایی نسبت به سویه دلتا ندارد، اما ابتلا به اُمیکرون بسیار بیشتر و حتی ۵ تا ۶ برابر دلتا است که این قدرت سرایت اُمیکرون و هجوم بیماران در سراسر دنیا به مراکز درمانی، فشار زیادی را به سیستم درمانی کشور‌ها وارد می‌کند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت:در حال حاضر مرگ و میر‌ها نیز نه بخاطر رفتار ویروس بلکه بخاطر سایر بیماری‌ها و ابتلا به کووید۱۹ در افرادی که مستعد هستند و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و در این مراکز به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، مقداری افزایش یافته است.  

به گفته مختاری ، مطالعات اولیه در شروع پاندمی کرونا نشان داد که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشوی دست ها، تهویه مناسب در اماکن مسقف و پرهیز از تردد‌های غیرضروری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ و میر داشته باشد.  

او گفت: متاسفانه گویا دنیا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش کرده در حالیکه برگشتن به رعایت این شیوه نامه، می‌تواند در کنترل کرونا در هر موجی از بیماری، موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
جناب مختاری کسانی که با اجباری کردن واکسن مردم را با عوارض متعدد و متنوع آن مواجه کردند به بشریت ظلم کردند
Iran (Islamic Republic of)
همت
۰۱:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
روسیه امروز اعلام کرد که سازنده این ویروس امریکاست و ارتقاع ویروس هم کار اوناست کسانی رو میشناسم ۳ دوز واکسن زدن ولی درکیر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه گویا دنیا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش کرده در حالیکه برگشتن به رعایت این شیوه نامه، می‌تواند در کنترل کرونا در هر موجی از بیماری، موثر باشد.

چرا ماسک نمی زنیم؟ چرا فاصله رو رعایت نمی کنیم؟
آخرین اخبار