اختصاص اعتبار به ۴۳ طرحی ملی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت :۳۱۰میلیارد تومان به طرح های حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان افزود: از این مقدار اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع اعتبارات ملی و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل منابع مالی ماده ۵۶ به طرح‌های عمرانی امور آب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته و فرایند قانونی آن نیز طی شده است.

او افزود: این میزان اعتبار برای اجرا و تکمیل ۳۳ طرح در حوزه آب استان اختصاص یافته که از این تعداد ۱۱ طرح ملی و ۳۲ طرح استانی است.

مصلح اضافه کرد: سد مخزنی تنگ سرخ، سد مخزنی سقاوه، آبرسانی از سد کوثر به لیکک و روستا‌های مسیر با ۸۵ هزار نفر جمعیت هدف، آبرسانی از سد کوثر به دهدشت چرام سوق و لنده و ۳۰۰ روستا با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت بهره بردار، تامین آب اراضی کشاورزی دهدشت غربی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای حوزه آب در کهگیلویه و بویراحمد است.

او با بیان اینکه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مالی مختلف برای طرح‌های عمرانی آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد ادامه داد: از این مقدار اعتبار مصوب شده تاکنون ۳۰ درصد اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبارات بودجه استانی در هفته آینده خبر داد و گفت: طرح‌های تامین آب اراضی کشاورزی خان احمد و امامزاده جعفر دشت مور و لیشتر، انتقال آب به اراضی کشاورزی تنگ انگشترک و آبرزی از دیگر طرح‌های در حال اجرای حوزه آب استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.