پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی طرح آبرسانی شهر لیکک

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد میزان پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی لیکک شهرستان بهمئی را ۶۰ درصد اعلام کرد.

آرش مصلح با بیان اینکه تطرح آبرسانی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستا‌های اطراف آن حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این طرح علاوه بر تامین آب آشامیدنی، آب مورد نیاز ۳۰۰ طرح تولیدی منطقه نیز تامین می‌شود.

او با بیان اینکه طرح آبرسانی به لیکک تنها پروژه تامین آب آشامیدنی است که ۳ میلیون متر مکعب برای صنعت نیز آب تامین می‌کند، افزود: با تکمیل این طرح از محل این واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف ۳ هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

به گفته مصلح؛ تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان صرف این طرح آبرسانی شده که از این میزان ۹۰ میلیارد تومان برای خرید لوله هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از ۴ مخزن این طرح ۳ مخزن ساخته و به اتمام رسیده است و ۲ ایستگاه پمپاژ نیز در این ماه به مناقصه گذاشته می‌شود و مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی این پروژه هم اکنون در حال بهره برداری از سوی شرکت آب و فاضلاب است.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه یکی از مهمترین خواسته‌های مردم شهر لیکک است که به دلیل کمبود اعتبار بیش از ۱۰ سال راکد بود و در سفر رئیس جمهور این طرح آبرسانی جزو پروژه‌های اولویت دار سفر انتخاب شد.

این طرح سالانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای شرب و صنعت تامین می‌کند و با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.