مشهد الرضا غرق در شادی ولادت امام حسن عسکری (ع)

مشهد در سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) میزبان زائرانی است که گرد هم آمده اند تا این میلاد فرخنده را به پیشگاه ثامن الحجج (ع) تبریک عرض کنند.

مشهدی‌ها در چنین روز خجسته‌ای با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه‌ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) شادی و دلدادگی خود را به منصه ظهور می‌رسانند و سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می‌کنند.

شب گذشته همزمان با شب میلاد مسعود امام عسکری (ع) خادمان حرم مطهر در نقاره خانه حضور یافتند و با به صدا درآوردن نقاره‌ها سالروز ولادت ایشان را شادباش گفتند.

در سالروز ولادت امام عسکری (ع) تمام صحن و سرای بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد فرخنده فرزند آن حضرت آذین بندی شده و در زیر انبوه انوار رنگارنگ و باران پاییزی می‌درخشد و صدای مولودی خوانی، دعا و نیایش از اماکن متبرکه به گوش می‌رسد.

امروز پرچم امامت بر هر بام و در شهر امام رئوف به اهتزاز درآمده است و به یمن طلوع یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت زائران و مجاوران از هر سو به طرف حرم مطهر به حرکت درآمده‌اند.

هزاران زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا (ع) با تجمع در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر در زیارت هستند و در همه صحن‌ها و رواق‌ها جشن و سرور حاکم است و ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی مشغول هستند.

امروز همچنین در رواق‌های مختلف حرم مطهر نیز آیین سخنرانی و مولودی خوانی، پیش از نماز ظهر و پس از نماز مغرب با محوریت رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.