کمک خادمیاران و خیران رضوی به نیازمندان آران و بیدگلی

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل از محرومیت زدایی خادمیاران رضوی و خیران به ارزش بیش از سه میلیارد ریال خبر داد.

عباس آذرباد با اشاره به اینکه جذب سه میلیارد و ۹۶ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال از محل کمک‌های نقدی و غیر نقدی خادمیاران، یاوران و خیران رضوی در کانون‌ها جذب و هزینه شد افزود: سه میلیارد و ۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال از محل کمک‌های نقدی از سوی خیران، ۶۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال آن توسط خادمیاران رضوی و ۱۴ میلیون ریال آن نیز از کمک‌های غیر نقدی است.

او با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب ۲۴۳ فعالیت و ۵۷۲ ساعت با حضور ۸۷ خادمیار فعال و هفت ساعت میانگین ساعت خدمتی در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شده است اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۱ نفر نیز دریافت کننده خدمات بودند.

به گفته او، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق و طرح‌های چهارشنبه‌های امام رضایی، آقا حساب کردند، عقیقه، قربانی، اعطای وام سلامت و درمان، اهدای بسته‌های ارزاق و معیشتی، تهیه و توزیع غذای گرم، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، لوازم التحریر و در عرصه‌های تخصصی شامل مشاوره و مددکاری، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، ایثار و شهادت، قرآن و سایر عرصه‌های تخصصی هزینه شد.

بیشترین کمک برای سفره‌های مردم هزینه شد

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه در مهرماه از طریق کانون‌ها برای تهیه غذای گرم و اطعام به مبلغ ۹۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جذب و هزینه شد گفت: کمک‌های نقدی در قالب اعطای وام به مبلغ ۵۷۰ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و تهیه بسته‌های ارزاق به ارزش ۳۲۹ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بیشترین کمک‌ها و هزینه‌ها قرار گرفت.

آذرباد تصریح کرد: چهار هزار و ۲۲۷ دست غذا، هزار و۵۰ قرص نان، ۲۷۴ کیلوگرم گوشت عقیقه، ۵۰ کیلوگرم میوه و ۱۵۲ بسته معیشتی و ارزاق با رعایت عزت و شرافت و کرامت انسانی محرومان و شعار «جهاد عالمانه خدمت کریمانه» در مهرماه توسط خادمیاران و یاوران رضوی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

فعال‌ترین کانون و خادمیار رضوی

او پایش فعالیت و عملکرد ماهانه کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران را در شهرستان از سوی کانون مرکزی و رابط شهرستان تاکید و اضافه کرد: کانون شمس الشموس برترین کانون خدمت رضوی از نظر میزان فعالیت، جذب و هدایت کمک در مهرماه بودند.

به گفته او، زهرا بذرافشان از کانون ثامن الائمه به عنوان خادمیار برتر از نظر فعالیت و رتبه خدمتی و عباس حق پرست از کانون سلطان طوس به عنوان برترین یاور رضوی از نظر فعالیت، جذب و هدایت کمک در مهرماه شناخته شدند.

آذرباد با تاکید بر اینکه آران و بیدگل شهر نمونه امام رضایی است گفت: شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آیین تسلیت گویی به جوان‌ترین امام در شب شهادت امام رضا (ع) با شمع گردانی خادمیاران رضوی در قالب اجتماع عظیم شهروندان آران و بیدگلی به‌ویژه نوجوانان دهه هشتادی در حرم امامزاده قاسم (باب المراد) و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ غذای در امامزاده قاسم بود.

هم اکنون ۱۴۸ خادمیار رضوی شامل ۹۲ نفر زن و ۵۶ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.

کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه خدمت به نیازمندان آران و بیدگل و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار