افتتاح نخستین هنرستان پسرانه مستقل آموزش استثنایی منطقه ارسباران در شهرستان اهر

با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی یک باب هنرستان فنی و حرفه‌ای شش کلاسه آموزش استثنایی در شهر اهر افتتاح شد.

مریم خوشبخت عنوان کرد: دانش آموزان دارای موارد خاص (دارای معلولیت جسمی و ذهنی) در شهرستان اهر قبلاً بصورت ضمیمه در هنرستان‌های معمولی تحصیل می‌کردند که با افتتاح این مدرسه بصورت مستقل به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

او  افزود: در دوره اول متوسطه ۱۳ دانش آموز و در دوره دوم متوسطه ۱۷ دانش آموز در شش کلاس و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای با گرایش چوب مشغول تحصیل خواهند شد.

او با اشاره به نواقصات موجود در این مدرسه نیز خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز در این هنرستان توسط آموزش و پرورش اهر و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی در سریعترین زمان ممکن رفع و تجهیز خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان که خود سابقه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی را دارد گفت: این دانش آموزان با قلب‌های پاک و صاف دارای استعداد‌های ویژه‌ای میباشند که وجود نیرو‌های متخصص و خوش قلب و دلسوز در امر آموزش موجب شکوفایی استعداد‌های این عزیزان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده امام جمعه اهردر این مراسم برضرورت توجه بیشتر آموزش و پرورش استان و شهرستان به تحصیل دانش آموزان دارای موارد خاص تاکید کرد و خواستار تجهیز نواقصات موجود در این مدرسه شد و گفت: خدمت به این دانش آموزان باید در اولویت کاری مسولان آموزش و پرورش و همچنین سایر مسئولان شهرستانی قرار بگیرد.

 او افزود:ضرورت دارد مسولان مربوطه در کنار تعلیم و تربیت این عزیزان بر امر ورزش نیز توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار