برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در استان قزوین

انتخابات انجمن اولیا و مربیان در هزار و ۲۶۰ واحد آموزشی استان قزوین برگزار شد.

مرتضی طاهرخانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قزوین از برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در یک هزار و ۲۶۰ واحد آموزشی استان خبر داد و گفت: همه ساله با آغاز سال تحصیلی جدید این انتخابات در مدارس با بیش از ۱۰ دانش آموز برگزار می‌شود.

 طاهرخانی اظهار داشت: مدرسه، خانواده و دانش آموز سه رکن مهم تعلیم و تربیت هستند که در صورت همراهی با یکدیگر می‌توانند هدف نهایی یادگیری را محقق کنند.

وی، هدف عمده انجمن اولیا و مربیان را همفکری، تلاش، یاری و همکاری برای بهبود و پیشرفت هرچه بهتر در امر آموزش و پرورش دانش آموزان دانست و یادآور شد: هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی بین خانه و مدرسه است.

طاهرخانی همچنین یکی از پل‌های مهم ارتباطی و تقویت مشارکت اولیا در مدارس و فرآیند آموزش را انجمن‌های اولیا و مربیان بیان کرد و افزود: برای اینکه روند تعلیم و تربیت به سهولت و در چارچوب مطلوبی انجام گیرد چاره‌ای جز همکاری اولیا وجود ندارد.

به گفته این مسوول آموزشی، در آیین نامه اجرایی مدارس که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، ۲۶ مورد در خصوص وظایف و حدود اختیارات انجمن اولیا و مربیان ذکر شده و از این رو بخشی از فعالیت‌های مدارس به لحاظ قانونی باید با حضور این انجمن انجام شود.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر انجمن‌های اولیا و مربیان حضوری موثر و مستمر در مدارس نداشته باشند بدون شک تعلیم و تربیت کاملی را شاهد نخواهیم بود و از این رو باید مشارکت حداکثری اولیا در مدارس را داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخابات انجمن اولیا و مربیان در قزوین، تاکید کرد: طی فرآیند‌های انتخاباتی انجمن اولیا و مربیان در مدارس تا ۳۰۰ دانش آموز، پنج عضو اصلی برای انجمن انتخاب می‌شوند و در مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش آموز نیز به ازای هر ۵۰ نفر یک عضو دیگر به تعداد اعضای اصلی اضافه می‌شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: اعضای این انجمن‌ها در زمینه‌های مختلف نظیر کلاس‌های فوق العاده، آموزش خانواده، امور فرهنگی، سرویس‌های دانش آموزی، برپایی اردو‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی همکاری و مشارکت دارند.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.