مرکل از قرارداد‌های گاز روسیه دفاع می‌کند

صدراعظم سابق آلمان گفت که از تصمیم خود برای امضای قرارداد‌های گاز طبیعی با روسیه در طول ۱۶ سال خدمت خود پشیمان نیست.

«آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان، گفت که از تصمیم خود برای امضای قرارداد‌های گاز طبیعی با روسیه در طول ۱۶ سال قدرت خود پشیمان نیست و استدلال می‌کند که مسکو مدت‌ها یک «تأمین‌کننده قابل اعتماد انرژی» بوده و قیمت‌های پایین‌تری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد.

به گزارش آرتی، مرکل در گفت‌وگو با خبرنگاران در رویدادی در لیسبون توضیح داد که آلمان مدت‌هاست که به دنبال کناره‌گیری از زغال‌سنگ به‌عنوان منبع انرژی بوده است و گاز طبیعی روسیه بهترین گزینه موجود است، زیرا برلین قصد دارد در نهایت به «اشکال انرژی بدون CO۲ برسد».

او گفت: «از دیدگاه آن زمان، دریافت گاز خط لوله از روسیه که ارزان‌تر از گاز طبیعی مایع (LNG) از سایر نقاط جهان بود، بسیار منطقی و قابل درک بود.»

دولت آلمان روز جمعه (۱۴ اکتبر ۲۰۲۲) اعلام کرد که ذخایر گازی این کشور در حال حاضر به حد قابل توجهی رسیده و نگرانی‌های بسیاری در این خصوص برطرف شده است.

براساس گزارش یورو نیوز، مقامات آلمان در حالی از رسیدن به اهداف خود در پر کردن بیش از۹۵ درصد ذخایر گازی زودتر از حد انتظار سخن می‌گویند که واردات گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به این کشور از ابتدای ماه سپتامبر به کلی قطع شده است.

وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ذخایر گازی کشور امروز از مرز ۹۵ درصد فراتر رفته و به ۹۵.۱۴ درصد رسیده است.»

با توجه به ادامه تنش‌های سیاسی میان اوکراین و روسیه و تشدید تحریم‌های اقتصادی اروپا علیه روسیه و نخریدن گاز و نفت از مسکو مشکلات کمبود سوخت با توجه به فرارسیدن فصل سرما در کشور‌های اروپایی بسیار جدی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار