مسکو: وابستگی به انرژی روسیه حداقل تا نیم قرن دیگر ادامه دارد

یک مقام ارشد روسیه در راستای بحران انرژی در اروپا و تنش با این کشور، اعلام کرد که وابستگی به انرژی روسیه تا ۵ دهه دیگر ادامه خواهد داشت.

«الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر روسیه، در جریان سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که وابستگی جهان به انرژی این کشور تا حداقل ۵۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش آرتی، نوواک که ۸ سال (از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰) وزیر انرژی روسیه بود، درجریان این کنفرانس با بیان آنکه در سطح جهانی تلاش برای بهره‌برداری از منابع جایگزین از جمله سوخت فسیلی دیده می‌شود، گفت: جهان حداقل تا ۵ دهه دیگر برای نفت و گاز و ذغال سنگ وابسته به روسیه است، گرچه منابع دیگر انرژی هم هست، اما اکنون ذغال سنگ باردیگر اولویت انرژی جهانی را به خود اختصاص داده است.

او افزود:پیشتر در پایان قرن نوزدهم هم شاهد تراز اول بودن ذغال سنگ بودیم با این تفاوت که اکنون منابع دیگر مانند نفت، گاز، خورشید، باد، هیدروژن هم به آن اضافه شده‌اند.

بنابر اعلام این مقام ارشد روسیه، اکنون ذغال سنگ ۲۵ درصد، نفت حدود ۲۶ درصد و گاز ۲۸ درصد از سهم تامین انرژی جهان را دارا هستند.

اظهارات نوواک درباره انرژی درحالیست که کشور‌های اروپایی با تحریم روسیه به دلیل حملات به اوکراین، خودشان را با چالش کمبود انرژی و زمستان سخت مواجه کرده‌اند.

این کشور‌ها درتلاشند تا از برخی متحدان دیگر خود انرژی نفت و گاز را دریافت کنند یا وابستگی خود را به سوی انرژی‌های دیگر سوق دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
زهی خیال باطل
آخرین اخبار