اعتصاب خلبان‌های لوفت‌هانزا برای سومین بار در یک سال

خلبان‌های لوفت‌هانزا قصد دارد هفته جاری اعتصابی سه روزه برگزار کنند.

اتحادیه خلبانان در بیانیه‌ای از  اعتصاب خلبان‌های «یورووینگز» یک شرکت زیرمجموعه لوفت‌هانزا، برای سومین بار در سال جاری خبر داد.

به گزارش دویچه وله، این خلبان‌ها برای سه روز (از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری) به دلیل ناراضی بودن از پیشنهاد کارفرمایان خود برای قرارداد جمعی، دست به اعتصاب خواهند زد. موضوع مورد مناقشه آن‌ها بر سر تعداد ساعات کار خلبانان و همچنین مدت زمان توقف بین پرواز‌ها است.

اتحادیه خلبانان در حال حاضر به دنبال زمان بیشتر میان دو پرواز و ساعت کاری کمتر است، زیرا به گفته این نهاد کابین پرواز بیش از حد کار می‌کنند، اما مدیریت درخواست آن‌ها را با عنوان «خواسته بیش از حد» رد کرده و گفته است که انجام ۲۰ درصد از پرواز‌ها در آن صورت متوقف خواهد شد.

آن‌ها قرار است از نیمه شب دوشنبه پرواز‌های خود را لغو کنند، و پیشتر هم در ۶ اکتبر نیمی از پرواز‌های خود را لغو کرده بودند، این شرکت روزانه به طور میانگین ۵۰۰ پرواز به اروپا و آلمان دارد و در آن زمان بیش از ۳۰ هزار مسافر بدون پرواز ماندند.

پیشتر هم در ماه سپتامبر لوفت‌هانزا مجبور به لغو ۸۰۰ پرواز سرویس اصلی خود شده بود، زیرا خلبان‌های اصلی اعتصاب کرده بودند و پرواز‌های بخش اصلی مونیخ و فرانکفورت لغو شده بود. قبل از آن هم در ماه اوت تهدید خلبان‌ها به اعتصاب، باعث لغو حدود هزار پرواز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار