برگزاری جشن سینمای مهر ایران در مشهد

برنامه‌ هفته مهر سینمای ایران در پردیس سینمایی پارک بازار، نخستین پردیس سینمایی حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

جشن سینمای مهر ایران در ادامه سلسله برنامه‌های هفته سینمای مهر ایران سازمان سینمایی کشور پنجشنبه شب در محل پردیس سینمایی پارک بازار مشهد با حضور مسئولان، سینماگران، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به سینما برگزار شد.

اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور در این رویداد گفت: روز ملی سینمای ایران با نام سالار و سرور شهدای اهل قلم، شهید مرتضی آوینی رقم خورده است و امروز جشن مهر سینمای ایران فرصتی برای تجلیل از همه بزرگان، پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه است تا زحماتشان در جهت بالندگی فیلم و سینما ارج نهاده شود.

او افزود: جشن مهر سینمای ایران به همت سازمان سینمایی کشور و با همت و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در طول هفته جاری در اکثر استان های کشور برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور ادامه داد: هنرمند ایرانی همچون رزمندگان عزیز، عاشق آب، خاک و میهن خود است و امروز هنرمندان شناخته شده ما هم، هرچند به برخی موارد انتقاد و اعتراض دارند ولی حافظ این آب و خاک بوده و از این مملکت صیانت خواهند کرد و این مهم برای همه ما معلوم و مبرهن است.

او گفت: این سازمان در دوره جدید مدیریتی خود طی یک سال گذشته تحقق شعاری مبتنی بر قانونگذاری، سیاستگذاری، استانداردسازی و عدالت محوری را دنبال می کند و در همین راستا شاهد حضور مجموعه مدیران سازمان سینمایی در استانها و مناطق محروم بودیم تا نسل جوان مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا این نسل می بایست ضمن احترام تمام و کمال به پیشکسوتان و اساتید خود، نوآور باشد و برگزاری جشن مهر سینما نیز در راستای لزوم توجه دادن به جوانان این مملکت است.

برگزاری جشن سینمای مهر ایران در مشهد

فارسی، احیای شورای عالی سینما، بازنگری در آیین نامه های ساخت و نمایش فیلم ها، ارایه برنامه های پنج ساله برای موسسات تابعه سازمان سینمایی، توجه به طرح های پژوهشی نوین، تجهیزات و زیرساخت های موجود، توجه به مقدورات برای نوسازی و احیا و بالندگی زیرساخت های سینما را از رویکردهای این سازمان ذکر کرد تا هنر سینما بیش از پیش تپنده و رو به جلو حرکت کند.

محمد حسین زاده  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این رویداد با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: دشمنان اسلام سال های سال تلاش کردند که چهره دیگری از پیامبری به نمایش بگذارند که سمبل رحمت و مهربانی بود و برای از بین بردن جهل و نادانی مبعوث شد، لذا هنر سینمای ایران و سینمای عاشق پیامبر اسلام (ص) می تواند این باشد که چهره واقعی پیامبر مهربانی ها را به مردم جهان نشان دهد.

او افزود: مطمئن هستم که این توان در اهالی سینما وجود دارد که چنین اثری در خصوص پیامبر مکرم اسلام خلق کنند کما این که تاکنون نیز این چنین بوده، آنچنان که اگر اثری در قله انسانیت و معنویت قرار داشته باشد باز هم کار سینماگران ایرانی بوده است.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: هر احساسی در مقابل هنر تسلیم می‌شود از این‌رو ما به راحتی می‌توانیم با هنر غنی ایرانی دنیا را برگزاری برنامه هفته مهر سینمای ایران در مشهدتحت شعاع قرار دهیم و پیام‌مان را به دنیا منتقل کنیم.

او افزود: دوره ششم مدیریت شهری حامی سینماگران خواهد بود به ویژه آن‌ها که به ابعاد اصلی مشهد بپردازند.

شهردار مشهد ادامه داد: مشهد شهر امام رضا (ع) شهری است که از یک باغ خصوصی به شهری ۳ میلیون نفری تبدیل شده است و اکنون می‌تواند فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، آداب و سنن و اهداف انقلاب اسلامی را که به خاطر آن به وجود آمده است به کل دنیا منتقل کند.

برگزاری جشن سینمای مهر ایران در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.