جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور:

خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه ادامه دارد

جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت : خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه و ورود آخرین زائر از این پایانه مرزی ادامه دارد.

اسماعیل فراهانی جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: مسئولیت خدمات رسانی اربعین حسینی در حوزه سلامت به عهده سازمان اورژانس کشور گذاشته شده است و این خدمات در شلمچه از ۱۲ شهریور آغاز و تا ورود آخرین زائر به این مرز ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تمام توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی به زائران در مسیر منتهی به مرز شلمچه است، گفت: با توجه به حجم بالای مراجعات تعداد ۶۸ آمبولانس، هفت اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد، چهار دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و یک دستگاه تعمیرگاه سیار در مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند.

آقای فراهانی از ارائه خدمات سلامت و درمانی از آغاز حرکت زائران تا کنون به زائران در مرز شلمچه را ۸۰ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد که ۷۹ هزار و ۴۰۰ در محل درمان و ۶۴۱ نفر آن‌ها به بستری در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر نیاز داشتند.

جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بیشتر مصدومان ترافیکی بعد از دریافت خدمات درمانی مورد نیاز ترخیص شده اند گفت: در حال حاضر یک نفر در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان، سه مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان و هفت مصدوم نیز در بیمارستان ولیعصر خرمشهر تحت درمان هستند.

این مسئول گفت کمیته بهداشت و درمان اربعین از کمیته‌های اصلی ستاد مرکز اربعین است و هماهنگی‌ها و اقدامات مرتبط با ارائه خدمات حوزه سلامت زائران کربلای معلی برعهده این کمیته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.