جانشین معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور خبر داد:

انجام تمهیدات هوایی و زمینی برای خدمت رسانی در بازگشت زائران

آقای فراهانی از آماده باش ناوگان هوایی و پایگاه های اورژانس در مرزهای کشور برای بازگشت زوار خبر داد.

اسماعیل فراهانی جانشین معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در نشست با خبرنگاران گفت: ناوگان هوایی و مراکز جاده ای در فرودگاه های خوزستان، شیراز و مهرآباد برای جابه جایی مصدومان احتمالی در مرزهای منتهی به عراق در اربعین در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گفته او دربحث اورژانس هوایی سه فروند بالگرد در اهواز ، یک فروند بال ثابت در شیراز و یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد برای انتقال مصدومان احتمالی در مرزهای فعال در اربعین در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت ضرورت مصدومان به دیگر استان منتقل شوند.

این مسئول از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی نقاط مرزی کشور برای ارائه خدمات در قالب کاروان و گروه های پیش بیمارستانی خبر داد و گفت : در صورت لزوم بر ظرفیت آمبولانس، ناوگان سنگین اتوبوس آمبولانس آماده اعزام هستند.

او افزود: تمام پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس پیش‌دبستانی، تمام مراکز فرماندهی و ارتباطات در آماده باش هستند.

جانشین معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور برای اربعین مستقر شده تند بر فراهم سازی امکان امداد رسانی هوایی در مواقع ضروری تاکید کرد.

فراهانی با اشاره به خدمات درمانی مرز شلمچه از افزودن ۴۲ دستگاه آمبولانس ، چهار دستگاه موتولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در دو نوبت سیزدهم و پانزدهم شهریور به ناوگان درمانی مرز شلمچه نیز خبر داد.

او بر تعامل تمام نهادهای درمانی، ستاد نیروهای مسلح برای ارتقای سطح خدمات رسانی و تامین سلامت زایران حسینی تاکید کرد و گفت: در حوزه بهداشت کشور ظرفیت پشتیبان در نظر گرفته شده است که می توان ظرفیت فعلی را ارتقا هم داد.

جانشین معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در پایان از زائران خواست توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در زمان بازگشت بخاطر خستگی از رعایت موارد بهداشتی غافل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.