خدمات مواکب شلمچه زیر ذره بین بهداشت

دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام سه هزار و ۵۰۰ پایش بهداشتی از مواکب مسیر شلمچه خبر داد.

جعفر ربیحاوی دبیر کمیته اربعین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از آغاز استقرار پرسنل بهداشت در شلمچه تا امروز سه هزار و ۵۰۰ پایش توسط کارشناسان بهداشت این دانشگاه انجام شده است.

به گفته او در این پایش‌ها سلامت آب، غذا، استراحتگاه‌ها و مواکب بررسی می‌شود و بر این اساس یک هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب و ۶۰۰ هزار لیتر گندزدایی آب صورت گرفته است.

این مسئول گفت: نزدیک به ۱۶ هزار آموزش چهره به چهره به متولیان مواکب و عموم مردم ارائه و بیش از ۱۰ هزار رسانه آموزشی هم توزیع شده است.

آقای ربیحاوی همچنین از ۶۰ هزار مراقبت سندرومیک توسط کارشناسان بهداشت توسط ۲۰ تیم ۲ نفره، خدمات‌رسانی به ۳۰ مادر باردار و ۶۰۰ مورد خدمت رسانی گروه سلامت روان به زائران در مرز شلمچه خبر داد و گفت: موارد نیاز به بستری به بیمارستان ولیعصر خرمشهر اعزام شده اند.

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان هم گفت: از ابتدای شروع خدمات‌رسانی به زوار اربعین ۱۴۰۱ تاکنون به ۴۱هزار و ۴۱۶ هزار زایر در مرکز شهید سلیمانی شلمچه خدمات حوزه سلامت ارائه شده است.

بنا به اظهارات او در این مدت، ۳۱۲بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند که از این تعداد ۸۴ مورد حادثه‌دیده ترافیکی بودند.

این مسئول با بیان اینکه ضعف، بی حالی و گرمازدگی از علایم شایع مراجعه کنندگان است گفت: بیش از ۴۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز در محل درمان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.