آمبولانس‌ها هر پنج سال باید تعمیر یا تعویض شوند

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید هر پنج سال آمبولانس‌های اورژانس تعمیر یا تعویض شوند.

عباس اولیاسمیع گفت: ماشین‌های عملیاتی به دلیل کارکرد زیاد و بالا رفتن کیلومتر آن‌ها باید هر ۵ ساله تعویض و یا تعمیرات اساسی روی آن‌ها انجام شود۶ سال پیش چندین دستگاه آمبولانس به استان همدان اهدا شده، اما بعد از آن، تنها برنامه‌هایی برای این منظور در اورژانس کشوری تدوین شده است که هنوز عملیاتی نشده‌اند.

او گفت: به طورکلی ساختار اورژانس باید بازسازی شود و خودرو‌های اورژانس مناطق غرب و مرکز کشور برای بازسازی به یک شرکت تخصصی در اصفهان که تجهیزات و قطعات تخصصی آمبولانس‌ها را دارد و نیرو‌های انسانی آن برای این موضوع سال‌ها دوره دیده‌اند فرستاده می‌شود.

عباس اولیا سمیع گفت: بر اساس طرح تقسیمات کشوری همدان به اتوبوس آمبولانس و همچنین اتوبوس اتاق عمل مجهز است که در صورت رخ دادن مشکلی با تعداد مجروح بالا از اتوبوس اورژانس استفاده می‌کنیم که اتاق عمل سیار مربوط به زمانی بوده که استان وارد یک بحران شود که خوشبختانه تا کنون اتفاق نیوفتاده است، اما آزمایشات خود را در حرکات نمادین در یکی از روستا‌های کبودرآهنگ به خوبی پشت سر گذاشته است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمبولانس‌های رده ۳۱۴ به علت قدیمی بودن و تعلیقی نبودن برانکارد‌های آن در هنگام سرعت رفتن و جا‌به جایی‌های آمبولانس ممکن است که بیمار را اذیت کند، اما رده ۳۱۵ آمبولانس که از ۷ سال پیش وارد شد تعلیقی بوده و نسبت به سری‌های قبل بسیار بهتر عمل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار