سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز:

۸ استخر به دلیل تخلفات بهداشتی در غرب اهواز پلمب شدند

شمی پور گفت: ۸ استخراز ابتدای امسال به دلیل تخلف بهداشتی برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل و به صورت موقت پلمب شدند.

شایسته شمی پور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۴۵ مورد نمونه برداری از استخرهای زیرپوشش انجام شده گفت: با شروع فصل تابستان و افزایش رغبت مردم به استفاده از استخرها، نظارت کارشناسان سلامت محیط از این اماکن بیشتر شد.

او افزود: به گونه‌ای که استخرهای شنا به صورت هفتگی مورد بازرسی قرار گرفته و در این بازرسی ها آزمایش‌های لازم بر روی آب موجود در استخرها انجام می‌شود.

به گفته خانم شمی پور آلودگی استخرهای شنا به 3 گروه تقسیم می‌شوند که این آلودگی‌ها شامل فیزیکی از جمله مواد نامحلول و کلوییدی است که از سوی شناگران و از فضای اطراف وارد آب استخر می‌شود.

این مواد نامحلول موجب کدورت آب شده و غذای میکروارگانیزم ها را تامین می‌کند؛ آلودگی شیمیایی شامل آلودگی شیمیایی آب استخرهای شنا شامل مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب استخر، مواد حاصل از واکنش این مواد، به ویژه گندزداها با موادآلی و معدنی موجود در آب خام، و مواد دفعی آزاد شده از شناگران شامل ترشحات بینی، حلقی، پوستی، کرم‌ها و پمادها و سوسپانسیون تراشه‌های پوست، مو و چرک، گریس، روغن و... هستند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین افزود که استخرهای خصوصی و عمومی محل مناسبی برای رشد میکرواورگانیزم‌های بیماری زا هستند که از سوی بعضی شناگران به آب منتقل شده و در داخل آب و یا در بیوفیلم فیلترها رشد و تکثیر می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: احتمال انتقال بیماری‌های عفونی از طریق استخرها امکان پذیر است، بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند، نباید به این مکان‌ها رفت و آمد کنند. از بین بیماری‌های منتقله از طریق آب استخرها می‌توان به تب تیفوئید، دیسانتری، تراخم، لیپتوسپیروزیس، انتقال کرم های حلقوی و دیگر عفونت های پوستی، شیستوزومیازیس، خارش شناگران، بیماری دستگاه تنفسی، بیماری گوارشی و...  اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.